مدیرآموزش و پرورش خلیل آباد: 

مادران در تربیت و رعایت عفاف و حجاب دختران نقش گسترده‌ای دارند

خلیل آباد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان خلیل آباد گفت نقش مادران در تربیت و رعایت عفاف و حجاب دختران بسیار پر اهمیت است.

کد مطلب: ۱۲۹۳۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
مادران در تربیت و رعایت عفاف و حجاب دختران نقش گسترده‌ای دارند

علیرضا برمکی در اولین نشست اعضای کمیته عفاف و حجاب امور بانوان آموزش وپرورش خلیل آباد طی سخنانی ضمن تبیین دستورالعمل عفاف و حجاب، خطاب به بانوان فرهنگی گفت: بنابر اعتقادات دینی و لزوم رعایت دستورالعمل های حجاب و عفاف، ضرورت دارد نسبت به رعایت این امر واجب دینی در مدارس، اهتمام بیشتری به‌عمل آید.

وی بیان کرد: اگر تمدن مظهر برهنگی است، حیوانات هزاران سال از انسان‌ها متمدن‌تر هستند و پوشش نمادی از حیا و عفاف است. خداوند پنج تن آل عبا را برای معرفی زیر پوشش قرار داد و این پوشش زنان بسیار ارزشمند و گرانبها است که خداوند بر شما واجب کرده و برخی از مردان حجاب را مستحب می دانند و عبا بر تن می کنند.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت خلیل آباد ادامه داد: نقش مادران در تربیت و رعایت عفاف و حجاب دخترانشان بسیار پر اهمیت است و مادران را به مغز تربیتی تشبیه کرده‌اند و اگر به پدران در این موضوع تعلیم و تربیت فرزندان اشاره ای ندارم زیرا پدران زحمت کش همیشه سرکار خود هستند و زیاد نمی توانند با فرزندان خود گفت و گو کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خلیل آباد افزود: اولین صحنه ضرورت پوشش برای بشر در درگیری بین انسان و شیطان در بهشت اولیه اتفاق افتاد.

برمکی در پایان ضمن آرزوی توفیق برای کمیته حجاب و عفاف امور بانوان اداره و قول مساعدت و همکاری همه جانبه، به پیشنهادات و سئوالات مطرح شده توسط همکاران بسیج خواهران پاسخ داد.

در ادامه غلامعلی داودی کارشناس حراست اداره با اشاره به وضع نامناسب عمومی عفاف و حجاب، آن را نتیجه اقدامات خصمانه دشمنان و همکاری جاهلانه و عامدانه جریان های انحرافی و نفوذی دانست و با استناد به آیات و روایات، جهاد تبیین را برای جلوگیری از وضع موجود یک اصل ضروری معرفی کرد.

دانش آموز خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار