برگزاری مراسم گرامیداشت روز عفاف و حجاب در گناباد

گناباد (پانا) _ مراسم گرامیداشت روز عفاف و حجاب در مدیریت آموزش و پرورش گناباد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم گرامیداشت روز عفاف و حجاب  در گناباد

حسین احمدی مدیر آموزش و پرورش گناباد همزمان با جلسه شورای اداری آموزش و پرورش گناباد ضمن تبریک و گرامیداشت روز عفاف و ححاب با خوانش و ترجمه آیات ۵۹سوره احزاب، ۳۰ و ۳۱ سوره نور به اهمیت این موضوع در اسلام اشاره کرد.

وی افزود: باور داشتن حجاب به عنوان یک اعتقاد دینی بر ارزش ها و هنجارها مشروعیت بخشیده و در عرصه اجتماعی میزان نهادینه کردن باور ها را نشان می دهد. نوع پوشش و حجاب انسان بیانگر ارتباط غیر کلامی،خصلت والای انسانی و زبان بدن اوست.موضوع حجاب تنها به یک ملت و یک مذهب محدود نمی باشد، بلکه در تمام ادیان الهی تاکید بر پوشش و حجاب بوده است.تفاوت بین غرب و دنیای اسلام در موضوع و ماهیت تعریف از "انسان" است.

احمدی ادامه داد: نگاه دنیای غرب بر این است که انسان موجودی است که معنویت او فرع است در حالیکه اسلام معنویت انسان را اصل هر چیزی و غایت زندگی انسان می داند، لباس برای ما حفظ کرامت و شأن انسانی است، نشانگر هویت و داشته های فکری ماست.

مجید فدوی معاون پرورشی و تربیت بدنی نیز در این جلسه افزود: حوزه های فرهنگی بایستی با جدیت به موضوع حجاب و عفاف ورود کرده و فرهنگ سازی مناسبی با آموزه های اسلامی و ایرانی انجام دهند و ارائه الگو سازی اسلامی برای دانش آموزان یک امر ضروری است.

در پایان نیز ضمن تقدیر از همکاران به دلیل فعالیت های انجام شده در حوزه امر به معروف و نهی از منکر گزارش تصویری فعالیت های سالانه این حوزه ارائه و از کارشناس این حوزه معصومه هوشمندی تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار