مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر:

تربیت دوران کودکی سنگ‌بنای اصلی نگرش‌ها و ارزش‌ها در آینده است

اسلامشهر (پانا) - مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر گفت دوران کودکی بهترین زمان برای تربیت و پایه‌گذاری زندگی سالم و سعادتمندانه کودکان و نوجوانان است، چرا که شالوده شخصیت انسان در این دوران شکل خواهد گرفت و این دوره سنگ‌بنای اصلی نگرش‌ها و ارزش‌ها در آینده است.

کد مطلب: ۱۲۹۲۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
تربیت دوران کودکی سنگ‌بنای اصلی نگرش‌ها و ارزش‌ها در آینده است

اکبر قنبری، مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر در جریان برگزاری جلسه هیئت اندیشه‌ورز حجاب و عفاف و بررسی مشکلات مهدهای کودک که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار شد، در سخنانی با ضرورت توجه به مسئله حجاب و عفاف در جامعه اظهار کرد: حجاب و عفاف یکی از دستورات دین مبین اسلام است که در برخی از آیات قرآن به مسئله حجاب و عفاف نیز اشاره شده و این امر مهم از برنامه‌های اصلی پیامبر اکرم (ص) نیز بوده است.

وی در ادامه افزود: دوران کودکی به جهت نقشی مهمی که در سرنوشت آینده انسان ایفا می‌کند،‌ فرصت بی نظیری است که نباید آن را از دست داد. این دوران بهترین زمان برای تربیت و پایه‌گذاری زندگی سالم و سعادتمندانه کودکان و نوجوانان است؛ چرا که شالوده شخصیت انسان در همین دوران شکل خواهد گرفت و این دوران سنگ بنای اصلی نگرش‌ها و ارزش‌ها جهت آینده است.

قنبری بیان کرد: تربیت دینی کودکان و نوجوانان از جمله نهادینه نمودن فریضه حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر می‌‌بایست از دوران پیش‌دبستانی و در مهد‌های کودک با شیوه‌های خاص از جمله، قصه‌گویی، شعر، نمایش‌های خلاق و ...با نظارت مربیان اجرا شود.

مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر تصریح کرد: موضوع حجاب و عفاف ویژه دانش‌آموزان و اولیاء باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و در این راستا برگزاری کارگاه‌های آموزشی با هدف ارتقاء دانش اولیا با موضوع مهم حجاب و عفاف در جامعه و در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

نشست عفاف و حجاب و بررسی مشکلات مهدهای کودک آموزش و پرورش اسلامشهربا حضور، قهرمان قهرمانی، معاون آموزش ابتدایی،احمد حاجی نصیری، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی، کارشناس امور بانوان و نمایندگان حوزه بسیج سپاه سیدالشهدا(ع) اسلامشهر و مؤسسین مهدهای کودک آموزش و پرورش اسلامشهر برگزار شد.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار