حسینی مطرح کرد؛

ملاحظات دولت درباره طرح بازنگری در قانون خدمات کشوری

تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با اشاره به ضرورت بازنگری در قانون خدمات کشوری، گفت در این زمینه نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را در دست بررسی قرار دادند که دولت در این خصوص ملاحظاتی دارد و درصدد است در گفت‌و‌گو و تعامل با مجلس شورای اسلامی لایحه جامعی را ارائه دهد.

کد مطلب: ۱۲۹۲۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
ملاحظات دولت درباره طرح بازنگری در قانون خدمات کشوری

سید محمد حسینی در بدو ورود به استان گلستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: استان گلستان دارای مردمانی مومن، انقلابی و پرتلاش است که در آن اقوام و مذاهب گوناگون زندگی مسالمت‌آمیز و برادرانه‌ای در کنار یکدیگر دارند که مثال زدنی است.

معاون رئیس‌جمهوری با تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان به همه مسلمانان خاطرنشان کرد: در جریان سفر، قرار است نماز عید قربان در شهرستان کلاله و همراه با اهالی مومن و انقلابی اهل تسنن این منطقه اقامه و با علما و بزرگان این مناطق دیدار و مسائل و مشکلات آنان را از نزدیک مورد بررسی قرار دهیم.

حسینی گفت: در این سفر همچنین در دیدار و گفت‌وگو با استاندار و مسئولین ارشد محلی آخرین وضعیت استان و روند اجرای مصوبات سفرهای استانی مورد بررسی قرار گرفته و گزارش آن به رئیس جمهور و هیات دولت ارائه می شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ساماندهی وضعیت کارکنان دولت اظهار کرد: در این زمینه رئیس جمهور به سازمان امور اداری و استخدامی مأموریت داده که نگاه جامعی به این موضوع داشته و با پرهیز از بخش نگری و بر اساس عدالت، نظام یکپارچه استخدام و پرداخت حقوق را ساماندهی کند.

حسینی افزود: متاسفانه قانون خدمات کشوری به مرور زمان با استثنائاتی مواجه شده که ضرورت دارد مورد بازنگری قرار گرفته و نظام متوازن و جامعی برقرار شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: البته در این زمینه نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را در دست بررسی قرار دارند که دولت در این خصوص ملاحظاتی دارد و درصدد است در گفت‌وگو و تعامل با مجلس شورای اسلامی لایحه جامعی را ارائه دهد که به سرعت تصویب و اجرایی شود.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص تشکیل وزارت بازرگانی گفت: بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که از ابتدا ادغام وزارت صنایع و معادن با بازرگانی صحیح نبوده است و بار سنگینی را بر دوش وزارت صمت می گذارد و به تعبیر وزیر صمت ۲۵ درصد اقتصاد کشور در این وزارتخانه تمرکز دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به نوسانات قیمت‌ها و ضرورت کنترل بیشتر و موثر بازار، دولت با طرح نمایندگان در زمینه تشکیل وزارت بازرگانی موافقت دارد و معتقد است همین طرح برای تشکیل وزارت بازرگانی کفایت می‌کند و آمادگی دارد بعد از تصویب نهایی آن، وزیر بازرگانی را معرفی کند.

وی درباره اهمیت همراهی و تعامل نمایندگان در تحقق مصوبات سفرهای استانی بیان کرد: مسائل و مشکلات مناطق مختلف کشور پیش از سفرهای استانی در جلسات مختلف با مدیران اجرایی و نیز نمایندگان حوزه های انتخابیه مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد و در روند اجرای مصوبات نیز نمایندگان می‌توانند دیدگاه ها و پیشنهادات خود را به مسئولین اجرایی منتقل کنند و دولت نیز مصمم است در زمان بندی مشخص، تمام مصوبات اجرایی و عملیاتی شود.

حسینی تصریح کرد: بدون تردید همراهی، همکاری و هم‌افزایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌تواند در پیشبرد امور نقش مهمی داشته باشد ضمن اینکه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز به همه دستگاه ها و قوا تاکید کردند که در اقدامات بزرگ اقتصادی که دولت آغاز کرده است همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

معاون امور مجلس رئیس جمهوری تعامل، همراهی و هم‌افزایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دولت را در پیشبرد امور حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: معاونت امور مجلس ریاست جمهوری در راستای تعامل و همکاری با نمایندگان مجلس، تاکنون در قالب ۴۶ سفر استانی که عمدتاً در پاسخ به دعوت نمایندگان، انجام شده به بیش از ۷۰ شهرستان سفر کرده و مشکلات و مطالبات موجود را به وزارتخانه ها و مسئولین دستگاه اجرایی ارائه داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار