معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز خبر داد:

جذب و آموزش اولیا و دانش‌آموزان بزرگسال بی‌سواد و کم‌سواد با نیازهای ویژه

کرج (پانا) - معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد در راستای تحقق اهداف برنامه ششم، سیاست‌های سازمان نهضت سوادآموزی مبنی برآموزش بی‌سوادان و کم‌سوادان بزرگسال با نیازهای ویژه آموزشی که به‌منظور شناسایی، جذب و آموزش گروه هدف است، نشستی به همین منظور با رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی و نماینده اداره کل بهزیستی استان البرز در اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۲۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
جذب و آموزش اولیا و دانش‌آموزان بزرگسال بی‌سواد و کم‌سواد با نیازهای ویژه

امیرحسین فراغت، معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با توجه به دو گروه هدف اولیای بی سواد دانش آموزان مدارس استثنایی، بی سوادان و کم سوادان بزرگسال با نیازهای ویژه که امکان تحصیل در نظام آموزش رسمی کشور را ندارند در خصوص اهداف مشترک دو دستگاه، شناسایی، جذب و آموزش افراد بی سواد و کم سواد و ساختار آموزشی دوره های سوادآموزی ویژه دو گروه هدف توضیحاتی ارائه کرد.

فراغت از انعقاد تفاهم نامه فی ما بین، تشکیل کارگروه تولید محتوای کتب استانی دوره های سوادآموزی ویژه بی‌سوادان و کم سوادان بزرگسال با نیازهای ویژه آموزشی با همکاری اداره آموزش و پرورش استثنایی خبر داد.

وی در ادامه افزود: فراخوان همکاری معلمان متقاضی شاغل و بازنشسته مدارس آموزش و پرورش استثنایی، همکاران شاغل و بازنشسته در مدارس عادی که رشته مدرک تحصیلی مرتبط با آموزش و پرورش استثنایی را دارند در اولویت است.

معاون سوادآموزی بیان کرد: برگزاری دوره های خاص آموزش به منظور توانمندسازی آموزش دهندگان در راستای آموزش سوادآموزان با نیازهای ویژه توسط اداره آموزش و پرورش استثنایی صورت می پذیرد.

وی در پایان گفت: طرح های پژوهشی با مشارکت اداره کل بهزیستی و اداره آموزش و پرورش استثنایی با موضوع بی سوادان و کم سوادان بزرگسال با نیازهای ویژه انجام می گیرد و تبلیغ، ترویج و اطلاع رسانی از طریق پوستر سوادآموزی به بی سوادان و کم سوادان بزرگسال با نیازهای ویژه آموزشی و ارسال به اداره کل بهزیستی و اداره آموزش و پرورش استثنایی از جمله برنامه های مشترک است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار