در گفت‌وگو با پانا؛

پوران درخشنده: باید سینمای کودک جدی گرفته ‌شود

آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری و بنیاد فارابی باید همه با هم تلاش کنند سینمای کودک به جایگاه اصلی‌اش بازگردد/ مگر می‌شود کودکان ما سینما نداشته باشند، پس خوراک فرهنگی بچه‌ها باید از کجا تامین شود؟

تهران (پانا) - پوران درخشنده معتقد است دلیل اینکه سینمای کودک جدی گرفته نمی‌شود، این است که سینمای کودک مهجور مانده است و خبر دوسالانه برگزار شدن جشنواره تلخ‌ترین ‌خبری‌ است که ‌شنیده است.

کد مطلب: ۱۲۹۱۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
پوران درخشنده: باید سینمای کودک جدی گرفته ‌شود

پوران درخشنده نویسنده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با پانا درباره سینمای کودک و اینکه چرا روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد، گفت: «واقعا اطلاع ندارم و حتی شنیده‌ام که قرار است جشنواره فیلم کودک و نوجوان هر دو سال یکبار برگزار شود! در حالی که به نظر من سینمای کودک، مهمترین بخش سینما به حساب می‌آید که باید رونق داشته باشد و جشنواره‌ای مختص به خودش هر ساله برگزار شود. این سینما مخاطب خودش را دارد و بچه‌ها، آینده ما هستند و کجا می‌خواهیم برای آن‌ها کار کنیم بهتر از جشنواره کودک!»

وی که پروانه ساخت فیلم سینمایی «هیس پسرها فریاد نمی‌زنند» را گرفته است، درباره دلایل شروع نشدن کار این فیلم بیان کرد: «فعلا سرمایه در اختیار نداریم و به محض اینکه سرمایه مدنظر در اختیارمان قرار گیرد، کار را شروع می‌کنیم. همه تلاشم این است که بتوانم پس از سال‌ها این فیلم را بسازم و خودم هم امیدوارم.»

درخشنده درباره وضعیت فیلمسازی و اینکه چرا مدتی است اثری برای کودک نساخته است، گفت: «من هم دوست دارم فیلم بسازم اما انگار فیلم و سینمای کودک جدی گرفته نمی‌شود. این جدی نگرفتن سینمای کودک به این دلیل است که سینمای کودک خیلی مهجور مانده است و با شنیدن خبر دوسالانه برگزار کردن جشنواره بسیار ناراحت شدم و این خبر برایم تلخ است.»

وی درباره جایگاه آموزش و پرورش در سینمای کودک نیز اظهار کرد: «آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد فارابی باید همه با هم تلاش کنند سینمای کودک جا نماند چراکه بچه‌ها برای ما آینده هستند. ما هر فیلمی هم بسازیم بهتر از آثاری است که هیچ سنخیتی با فرهنگ و مرزوبوم ما ندارند و فرهنگسازی برای نسل جدید خواهد بود.»

این کارگردان سینما با اشاره به اینکه جشنواره فیلم کودک و نوجوان در سطح جشنواره‌های رده اول جهانی قلمداد می‌شود، گفت: «این جشنواره نه تنها جزء بهترین جشنواره‌های کودک در جهان محسوب می‌شود بلکه بهترین جوایز نیز در جشنواره‌های کودک اعطا می‌شوند. ما باید تلاش کنیم که این جشنواره از نو راه بیفتد، راه را برایش هموار کنیم و به مسیر درست خودش هدایت شود و پس از آن به فکر این باشیم که آیا واقعاً این رویداد باید دو سال یکبار برگزار شود!؟ مگر می‌شود کودکان ما سینما نداشته باشند، پس خوراک فرهنگی بچه‌ها باید از کجا تامین شود؟ باید از شبکه‌های خارجی ببینند؟»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار