دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌ شرقی:

بسیاری انتقادها به ستاد به‌خاطر عدم آگاهی از قانون حمایت است

تبریز (پانا) - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌ شرقی ضمن تشریح فعالیت‌ها و اقدامات این ستاد، بسیاری از انتقادهای وارده بر این ستاد را به‌خاطر عدم آگاهی از قانون حمایت و فرمایشات مقام معظم رهبری دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۱۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
بسیاری انتقادها به ستاد به‌خاطر عدم آگاهی از قانون حمایت است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌حسن نستوهی با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سال ۷۲ تشکیل شده و در سال ۹۴ قانون آمران تصویب شد، گفت: ۲۵ خرداد ۹۹ به عنوان دبیر ستاد استان معرفی شدم.

وی افزود: این ستاد برخلاف انتظار عموم مردم مستقیم امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کند و بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب این ستاد فقط ستاد احیای امر به معروف است. زیرا که انتقاد نباید از روی عدم آگاهی باشد و امر به معروف مربوط به همه مردم است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر فقط مربوط به حجاب نیست بلکه در تمامی موارد و حتی با اولویت مسئولین است.

وی همچنین درمورد راهپیمایی اخیر حجاب در ائل گلی در روز یکشنبه گفت: این راهپیمایی مربوط به یکی از پایگاه ها بود که فقط ما از آن حمایت کردیم و اگر باز هم چنین حرکتی باشد از آن حمایت خواهیم کرد چرا که ترویج حجاب در جامعه کاری پسندیده بوده و هیچ ایرادی ندارد که افراد محجبه با حضور خود در اماکن عمومی این معروف را گسترش دهند.

نستوهی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر را یک ستاد سیاست گذار و فرهنگ ساز خواند و افزود: تاکید بر آموزش و حمایت حقوقی دو شاخه مهم در این ستاد است. آموزش در 10 دوره در سطح کشور و استان برگزار شده است و طرح جدیدی برای اصلاح ذهنیت به اسم (طرح مدارس امر به معروف) ارائه کردیم. در این طرح برای دانش آموزان قسمت های بازی، خانواده و آموزش را داریم و دانش آموزان امروز نتایج این آموزش ها را ۱۰ سال دیگر در جامعه نمایان می کنند زیرا که ما با دانش آموزان فرهنگ سازی می کنیم.

وی در پایان درمورد حمایت حقوقی از آمران به معروف سخن به میان آورد و گفت: شعب ویژه در دادگستری ها و نیز کمیته احراز امر به معروف داریم و برای آمران وکیل رایگان وجود دارد. امر به معروف باید دلسوزانه و برای اصلاح باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار