طرح خادمیاران رضوی در ۳۰۰ واحد آموزشی استان قم اجرا می‌شود

قم(پانا) - طرح خادمیاران رضوی با همکاری نمایندگی آستان قدس رضوی در قم و اداره کل آموزش و پرورش استان در 300 واحد آموزشی اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۹۱۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح خادمیاران رضوی در ۳۰۰ واحد آموزشی استان قم اجرا می‌شود

مراسم عقد تفاهم نامه طرح خادمیاران رضوی با حضور علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم، حجت الاسلام سید باقر تکیه ای مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم، نادر کریمی معاون آموزش متوسطه و سید ساداتی رییس اداره حراست آموزش و پرورش قم در اتاق جلسات اداره کل برگزار شد.

علیرضا رحیمی در آئین اجرای این طرح با بیان اینکه برگزاری طرح های اوقات فراغت موجب ارتقای روحی و معنوی دانش آموزان است، اظهار داشت: آموزش و پرورش استان با سه طرح علمی، معرفتی در ایام تابستان به اولیا و دانش آموزان استان خدمات ویژه ارائه میکند.

وی افزود: طرح خادمیاران رضوی به عنوان یک فعالیت ویژه مختص استان قم با استقبال مثبت فرهنگیان و دانش آموزان با هدف ارائه آموزش های تربیتی و علمی به صورت رایگان و به نیت خدمت به استان مقدس امام هشتم در ۳۰۰ پایگاه آموزشی استان در حال اجرا می باشد.

رحیمی از طرح تثبیت و جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان به عنوان دومین فعالیت ویژه در استان یاد کرد و گفت: این طرح با حضور ۲۰ در صد از دانش آموزان که شرایط تحصیلی ویژه ای دارند در حال اجرا است؛ علاوه بر طرح تثبیت یادگیری، معلمان استان در رشته های اختصاصی خود اقدام به آموزش به دانش آموزان کرده‌اند.

وی از استقبال پر شور مربیان تربیت بدنی در فعالیت های ایام تابستانی خبر داد و افزود: فعالیت های ورزشی از ساعت ۶ صبح الی ۱۹ عصر در حیاط برخی از مدارس که مورد درخواست بوده راه اندازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه نیاز امروز جامعه و کشور در تبیین نقاط قوت و پیروزی است، تصریح کرد: دشمنان انقلاب امروز با القای حس ناتوانی سعی در ایجاد روحیه نا امیدی و انجماد در کشور و علی الخصوص بر روی نسل جوان دارند تا به اهداف شوم خود که از کار انداختن موتور محرک پیشرفت و تعالی است دست یابند.

وی تاکید کرد: امروز از جمله وظایف مهم ما که در راستای جهاد تبیین قرار گرفته است، شفاف سازی، بیان خوبی ها و دفاع از دستاورد های جوانان در ابعاد مختلف است.

حجت الاسلام سید باقر تکیه ای مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در قم نیز ضمن اشاره به استقبال بی نظیر و پر شور فرهنگیان از طرح خادمیاران رضوی، بیان داشت: بحمدالله با همتی که فرهنگیان عزیز داشته اند قبل از عقد تفاهم نامه بدون اتلاف وقت اقدام به راه اندازی این طرح در استان نموده اند که این کار بسیار ستودنی است.

تکیه ای تصریح کرد: این گونه خدمات مخلصانه و مجاهدانه که امروز بدون هیچ چشمداشتی در حال انجام است جز با نظر خاص امام رئوف، حضرت امام رضا علیه السلام ممکن نبوده و همه دست اندرکاران این طرح زیر سایه این امام همام مشغول خدمت هستند.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در قم خاطر نشان کرد: برای فرهنگیانی که در این امر خداپسندانه شرکت موثر داشته باشند از طریق هدایای معنوی می بایست ایجاد انگیزه شود تا این مسیر قوی تر از قبل به روند خود ادامه دهد و برکات بیشتری را به بار بنشاند.

حجت الاسلام تکیه ای بر لزوم فرایند نظارت بر این طرح تاکید کرد و گفت: مقوله نظارت و ارزیابی از جمله اقداماتی است که با هدف بهبود و ارتقای سطح کمی و کیفی طرح خادمیاران رضوی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در پایان این جلسه متن تفاهمنامه همکاری طرح خادمیاران رضوی به امضا رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار