تجلیل از 145 نفر از مقام‌آوران رتبه نخست جشنواره نوجوان سالم در فارس

ارسال یک هزار و ۸۴۲ اثر به دبیرخانه استانی جشنواره نوجوان سالم

شیراز ( پانا ) - به گفته رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش فارس، جشنواره نوجوان سالم یازدهمین دوره‌ای است که در سراسر کشور برگزار می‌شود و استان فارس هم باتوجه وضعیت خاص آسیب‌های اجتماعی و پتانسیل‌هایی که دارد در سال‌های گذشته شرکت کرده امسال هم این جشنواره در سطح استان توسط اداره امور تربیتی مشاوره و مراقبه آسیب‌های اجتماعی سازماندهی شد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از 145 نفر از مقام‌آوران رتبه نخست جشنواره نوجوان سالم در فارس

علی خواجه نژادیان، گفت: این جشنواره در سه حوزه مختلف در حوزه دانش آموزی، همکاران آموزش و پرورش و والدین برگزار شد و امسال موضوع اعتیاد و پیشگیری از آن مورد توجه ما در این جشنواره بود و حجم آثار بهتر و بیشتر در این حوزه از سوی دانش‌آموزان والدین و همکاران فرهنگیان مشاهده کردیم.

خواجه نژادیان گفت: کار اصلی این دوره از آبان ماه سال ۱۴۰۰ بوده است و فراخوان و افتتاحیه آبان ماه ۱۴۰۰ زده شد فرخوان این جشنواره در فضای مجازی در شبکه شاد در قالب یک برنامه رسمی و زنده رقم خورد. جلسات متعدد و ارسال بخشنامه به نواحی مختلف باعث شد دانش آموزان ترغیب شوند و در این جشنواره حضور یابند.

وی گفت: بعد از جمع‌آوری آثار در هر کدام از این جشنواره سه اثر از مناطق و نواحی به دبیرخانه استانی فرستاده شد و در مجموع یک هزار و ۸۴۲ اثر بعد از داوری که در اسفندماه و فروردین‌ماه انجام شد به دبیرخانه استانی ارسال شد.

در ادامه گفت: آثار تجمیع شدند و در فرایند داوری قرار گرفتند و از مجموع این یک هزار و ۸۴۲ اثر ۱۴۵ اثرمقام اول، ۹۰اثر مقام دوم و ۸۴اثر مقام سوم را کسب کردند و ما در این جشنواره تجلیل از نفرات اول را داریم و نفرات دوم و سوم را شهرستان‌ها از آنان تقدیر می‌کنند.

وی افزود: جشنواره در سه بخش کلی خلاقیت‌های دانش‌آموزی، ابتکارات مدرسه‌ای ابتکارات جامعه محور برگزار شد و رشته‌های متعددی در حوزه‌های هنری از بحث نقاشی، طراحی، گرافیک در حوزه های مختلف، فیلم پویانمایی، تولید بازی، نرم افزاهای چند رسانه‌ای تعریف شده است.

خواجه نژادیان گفت: ما سه هدف کلی را در این جشنواره در نظر داشتیم ترویج شیوه زندگی سالم ، پیشگیری از گرایش به رفتار‌های پر خطر و مبارزه با اعتیاد و سؤمصرف از مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی که بطور خاص ما امسال بر روی موضوع اعتیاد تاکید ویژه‌ای داشتیم.

وی گفت: سعی کردیم که در داوری آثار چند نکته را در نظر بگیریم، اینکه اثر باید در راستای ارائه راهکار باشد نه در راستای سیاه‌نمایی و پوشش یک آسیب یعنی آثاری که صرفا یک خطر و یا آسیب اجتماعی را پررنگ کرده اینان در مرحله داوری امتیازات کمتری را کسب کردند و آثاری که به سمت راهکار و مداخله‌های دانش‌آموزمحور در بخش‌های مختلف فیلم، پوستر، طراحی، انیمیشن، موشن گرافی و... این آثار امتیازات بیشتری را در داوری کسب کردند.

رییس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی گفت: یک برشی از لحاظ تفکیک جنسیتی دانش‌آموزان زده شده که ما تقریبا ۶۰درصد حضور دختران دانش‌آموز و ۴۰درصد حضور پسران دانش‌اموز را داشتیم.

او گفت: در نمودار شاهد آن هستیم که در حوزه فرهنگیان ۵۰ نفر، متوسطه اول ۳۷نفر، متوسطه دوم ۴۳نفر ، ابتدایی ۱۱نفر و اولیا ۴ نفر ، برگزیده جشنواره نوجوان سالم هستند.

دانش‌آموز خبرنگار: عسل رستمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار