آغاز توزیع کارت ورود به جلسه کنکور 1401 از فردا

تهران (پانا) - کارت‌های‌ شرکت در کنکور سراسری همه متقاضیان‌ به همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۹۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز توزیع کارت ورود به جلسه کنکور 1401 از فردا

بر این اساس کارت‌های‌ شرکت در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ همه متقاضیان‌ به همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه ۵ تیر تا روز سه‌شنبه ۷ تیر برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای چهارشنبه ۸ تیر، پنجشنبه ۹ تیر، جمعه ۱۰ تیر و شنبه ۱۱ تیر سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

متقاضیان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام (۱۲ رقمی) و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کدپیگیری ثبت‌نام (۱۶ رقمی) و نام و نام خانوادگی، کدملی و سریال شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.

متقاضیانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد، باید کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه های آزمایشی دوم و سوم (گروه های آزمایشی هنر و زبانهای خارجی) خود را نیز پرینت کنند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. درصورت مشاهده نقص احتمالی در کارت شرکت در آزمون، باید مطابق بند «رفع نقص» اطلاعیه به حوزه های رفع نقص کارت مندرج در جدول شماره ۲ مراجعه کنند.

چنانچه داوطلب به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون نمی شود، لازم است با مراجعه به سایت سازمان سنجش و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات شماره پرونده و یا کد پیگیری ثبت نام اقدام کنند و به باجه رفع نقص مراجعه نکنند.

این امکان برای متقاضیانی فراهم است که در سیستم پاسخگویی دارای عضویت باشند. لذا ضرورت دارد متقاضیانی که اطلاعات فوق را مفقود کرده اند با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام کنند.

چه مواردی نقص کارت کنکور سراسری ۱۴۰۱ محسوب می شود:

با توجه به دریافت اطلاعات شناسنامه ای متقاضیان از سامانه ثبت احوال، امکان ویرایش اطلاعات شناسنامه ای وجود ندارد.

لذا چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۲، ۳، ۴ و ۱۳ کارت شرکت در آزمون وجود دارد ضروری است داوطلب درخواست کتبی خود را به همراه تصویر شناسنامه یا کارت ملی حداکثر تا تاریخ ۱۲ تیر از طریق آدرس https://darkhast.sanjesh.org به سایت سازمان سنجش ارسال کند.

داوطلبان نظام سالی واحدی و ترمی واحدی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی دیپلم (فارغ‌التحصیلان سال۱۳۸۴ به بعد) و یا پیش‌دانشگاهی (فارغ‌التحصیلان سال۱۳۹۱ به بعد) و فارغ‌التحصیلان نظام آموزشی جدید (نظام ۶،۳،۳) که نسبت به مندرجات کارت شرکت در آزمون در بندهای ۳،۱ ،۴ ،۷ ،۱۳ ،۱۶ ،۱۷ ،۲۳ ،۲۴ و ۲۵ شامل نام و خانوادگی، سال تولد، شماره شناسنامه، سال اخذ و نوع دیپلم، شماره ملی، کد دانش آموزی و منطقه اخذ دیپلم، عنوان مدرک پیش‌دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی و کد دانش آموزی مقطع پیش‌دانشگاهی، مغایرتی مشاهده کردند لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا ۱۳ تیر به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی خود مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

تبصره: دانش آموزان سال آخر که مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند برای اطلاع از زمان مشاهده سوابق تحصیلی لازم است به اطلاعیه ای که در تاریخ ۲۱ تیر ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش منتشر می شود، مراجعه کنند.

داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۷ ،۱۵ ،۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۲۱، ۲۲، ۲۳، ۲۴، ۲۵ و ۲۸ شامل سال اخذ و نوع دیپلم، سری و سریال شناسنامه، محل تولد، سهمیه، معدل کتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم، محل اخذ مدرک دیپلم، عنوان مدرک پیش دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ پیش‌دانشگاهی و وضعیت تحصیلی و اشتغال مغایرتی مشاهده کردند لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۱۱ تیر منحصراً به سایت سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات در کارت ورود به جلسه) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

چنانچه داوطلب نسبت به اطلاعات مندرج در بندهای «الف، ب، ج و د» به شرح ذیل معترض است ضروری است برای بررسی موضوع صبح ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۸:۰۰ روزهای اعلام شده بر اساس زمان بندی مندرج به نماینده سازمان سنجش مستقردر باجه رفع نقص حوزه مربوطه براساس جدول شماره ۲ مراجعه کنند.

الف- مغایرت در بندهای ۲، ۶، ۸، ۱۰،۹ و ۱۱ (جنسیت، دین، زبان خارجی امتحانی، معلولیت، بهیاری و نوع سوال انتخابی «مختص داوطلبان دارنده دیپلم علوم و معارف اسلامی در گروه آزمایشی علوم انسانی»)

ب- چنانچه شماره داوطلبی چه به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا است.

ج- چنانچه کارت شرکت در آزمون فاقد عکس بوده و یا چنانچه عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله اشتباه عکس، فاقد مهر، عدم وضوح و ... است، ضروری است در روزهای اعلام شده با توجه به گروه آزمایشی خود شخصاً با همراه داشتن ۳ قطعه عکس ۴×۳ (در سال جاری تهیه شده باشد)، کارت ملی و یا شناسنامه عکسدار به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه بر اساس جدول شماره ۲ مراجعه کنند.

در غیر این صورت مطابق ضوابط با داوطلب رفتار خواهد شد. در صورتی که در این خصوص کارت متقاضی دارای اشکال است و تا روز قبل از آزمون نسبت به رفع آن اقدام نکند مطابق مقررات مربوط به تخلف و تقلب با وی رفتار خواهد شد.

د- برای‌ آن‌ دسته‌ از متقاضیانی‌ که‌ یکی‌ از بندهای‌ ردیف‌ ۲۹ (بند معلولیت) تقاضانامه‌ ثبت‌ نام‌ را علامتگذاری‌ کرده و پس از استعلام از سازمان بهزیستی معلولیت آنان مورد تایید قرار گرفته است در مقابل‌ عنوان‌ معلولیت‌ در کارت‌ شرکت در آزمون، نوع‌ معلولیت‌ و شدت آن درج‌ شده‌ است‌.

چنانچه‌ متقاضی‌ یکی‌ از بندهای‌ مذکور را علامتگذاری‌ کرده لیکن معلولیت ایشان مورد تایید قرار نگرفته است بند معلولیت وی حذف شده، لذا لازم‌ است‌ در یکی از روزهای اعلام شده با توجه به گروه آزمایشی خود با همراه داشتن گواهی معلولیت مراتب‌ را سریعاً به‌ نماینده ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور مستقر در باجه رفع‌ نقص‌ براساس جدول شماره ۲ اطلاع‌ دهد تا قبل‌ از برگزاری‌ آزمون‌ وضعیت‌ وی‌ مشخص‌ شود.

تاریخ مراجعه متقاضیان به باجه های رفع نقص با توجه به گروه آزمایشی

گروه های آزمایشی زمان مراجعه به باجه رفع نقص
هنر روز سه‌شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱
علوم انسانی روزهای سه‌شنبه ۷ تیر و چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱
علوم ریاضی و فنی روزهای سه‌شنبه ۷ تیر و چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱
علوم تجربی روزهای چهارشنبه ۸ تیر و پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱
زبان های خارجی روزهای پنجشنبه ۹ تیر و جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱

چنانچه سهمیه درخواستی متقاضی غیر از سهمیه مناطق است و در بند ۱۸ کارت شرکت در آزمون سهمیه مناطق درج شده است لازم است متقاضیان استفاده از سهمیه‌های بنیاد شهید و امورایثارگران، رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت جهاد کشاورزی و رزمنده متقاضی بسیجی و همچنین همسر و فرزندان آنان جهت اعلام مغایرت و تکمیل اطلاعات مربوط به سهمیه حداکثر تا تاریخ ۱۱ تیر منحصراً به قسمت ویرایش اطلاعات در سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

این داوطلبان با توجه به توضیحات، نسبت به اصلاح و تکمیل موارد اقدام کنند تا درصورت تایید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه برای آنها اعمال شود، در غیراینصورت با سهمیه مناطق گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نیست.

تأکید می شود متقاضیانی که سهمیه آنان مورد تایید قرار نگرفته است برای اطمینان بیشتر و بررسی وضعیت عدم تایید سهمیه خود (بعد از ویرایش) به ارگانهای ذیربط نیز مراجعه کنند. در غیر اینصورت با سهمیه مناطق گزینش خواهند شد و هیچ‌گونه اعتراضی قابل قبول نیست.

داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صورت علاقه‌مندی به رشته های «نقاشی، ارتباط تصویری، طراحی پارچه، طراحی لباس و آموزش هنر»، «طراحی صنعتی»، «ادبیات نمایشی»، «مجسمه‌سازی»، «موسیقی ایرانی»، «موسیقی جهانی»، «کتابت و نگارگری»، «آهنگسازی»، «بازیگری»، «طراحی صحنه»، «نمایش عروسکی»، «عکاسی» به منظور شرکت در آزمون عملی باید حداکثر دو مجموعه از این رشته‌ها را انتخاب و همزمان با پرینت کارت از ۵ تا ۱۱ تیر در سایت سنجش ثبت کنند.

داوطلبان هریک از گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی در صورت علاقه مندی به رشته «علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی» باید به منظور شرکت در آزمون عملی باید حداکثر دو مجموعه از این رشته‌ها را انتخاب و همزمان با پرینت کارت از ۵ تا ۱۱ تیر در سایت سنجش ثبت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار