یک مربی بهداشت و مراقب سلامت فیروزکوه:

گیاهان زنجیره‌‌ اصلی غذایی تمامی موجودات هستند

فیروزکوه (پانا) - مربی بهداشت و مراقب سلامت شهرستان فیروزکوه، گیاهان را زنجیره‌‌ اصلی غذایی تمامی موجودات خواند، بطوریکه اگر روزی گیاهان از بین روند قطعاً تمامی موجوداتی که بر روی کره‌ خاکی زندگی می‌کنند هم نابود می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۸۷۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد
گیاهان زنجیره‌‌ اصلی غذایی تمامی موجودات هستند

فائزه رمضان‌زاده، مربی بهداشت و مراقب سلامت درباره اهمیت گیاهان به پانا گفت: «بخش اول شبکه‌ غذایی گیاهان و بعد جانوران هستند؛ به معنای کامل یعنی زندگی به گیاه نیاز دارد؛ گیاهان زنجیره‌ اصلی غذایی تمامی موجودات هستند. اگر ما انسان‌ها بی توجه باشیم، روزی گیاهان از بین روند قطعاً تمامی موجوداتی که بر روی کره‌ خاکی زندگی می‌کنند هم نابود می‌شوند.»

وی تصریح کرد: «با اینکه امروزه در بیشتر خانه‌ها از گل و گیاهان تزئینی استفاده می‌شود، اما این کافی نیست با اطمینان می‌توان گفت خیلی کم است، اکسیژن خانه تامین شود، اما اکسیژن کوچه و خیابان‌ها چه؟ وقتی گیاهان کم باشند، راه عبور اکسیژن سخت و دشوار می‌شود.»

رمضان‌زاده افزود: «تنها راه منبع تنفس بهتر و هوای پاکیزه‌تر به طور قابل توجهی گیاهان هستند؛ در واقع حیات ما به آنها بستگی دارد، اگر تنها یک حیوان که از گیاه تغذیه می‌کند نابود شود، می‌توان گفت ما هم نابود می‌شویم؛ پس باید راه‌های عدم نابودی گیاهان را درک کنیم و به آن احترام بگذاریم و برای ادامه حیات آنها تلاش کنیم.»

دانش‌آموز خبرنگار: نازنین فاطمه تبار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار