مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

معلم ،روح و فضای آموزشی، جسم آموزش و پرورش هستند

فیروزکوه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، معلم را روح و فضای آموزشی را جسم آموزش و پرورش خواند.

کد مطلب: ۱۲۸۹۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
معلم ،روح و فضای آموزشی، جسم آموزش و پرورش هستند

مسعود بهرامی، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در همایش خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار که در شهرستان فیروزکوه برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکرم که در جمع پرمهر مردم خوب فیروزکوه، شهر گذشت، همدلی و مهربانی هستم؛ در مدت قریب به سه ماه و اندی که توفیق داشتم خدمتگزار مردم خوب، فرهنگیان بزرگوار و دانش‌آموزان عزیز شهرستان‌های استان تهران باشم، با قریب به یک میلیون دانش‌آموز و ۵۰هزار همکار فرهنگی و ۲۱منطقه مواجه بودم که انصافا یکی از بهترین، پویاترین و فعال‌ترین شهرستان‌های ما، فیروزکوه بوده است؛ چرا که با وجود محدودیت‌هایی مانند دوری از مرکز استان، همیشه اتفاقات خوب و پربرکتی در این شهرستان داشتیم.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش مفهوم دوگانه‌ای دارد؛ یک‌طرف آموزش و یک‌طرف پرورش است؛ یک بال تعلیم و آموزش است و بر آشنایی دانش‌آموزان با علم روز، فنون جدید با آموزش‌های مدرن تاکید دارد و بال دیگر تربیت، که در واقع رسالت اصلی ما است و هر آنچه که در آموزش و پرورش اتفاق بیافتد و طراحی شود در خدمت امر تربیت و پرورش دانش‌آموزان‌ است و برای آینده‌ای بهتر در آموزش و پرورش تلاش می‌کند.

بهرامی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم رسالت آموزش و پرورش‌ را به خوبی انجام دهیم، دو رکن داریم؛ یکی مقام شامخ معلم که هیچ وقت و به هیچ شکلی نمی‌توان زحمات این بزرگواران را جبران کرد و قدردان زحمات این بزرگواران هستم و دست تک‌تک معلمینی که در جلسه حضور دارند را می‌بوسم و وظیفه داریم حداقل در کلام سپاسگزار زحمات این بزرگواران باشیم و بخش دیگر، فضای آموزشی است، ابزاری که معلم بتواند رسالت تعلیم و تربیتی خود را ایفا کند.

وی افزود: معلم روح و فضای آموزشی، جسم آموزش و پرورش است؛ اما جسمی که خودش فقط آجر، سنگ، شیشه و آهن نیست. این جسم با دست خیرین و با نفس پرمهر و نیک‌اندیش خیرین خشت روی خشت گذاشته است. با وجود خیرین نیک‌اندیش اکنون ما می‌توانیم ادعا کنیم که ۱۲۱۳ مدرسه سرپا در شهرستان‌های استان تهران داریم که حاصل این روح و نفس مسیحایی خیرین بزرگوارمان است که با حسن نیت‌شان توانستند در فضای آموزشی ما بدمند و این فضا و این معلم بتوانند همزمان این رسالت تعلیم و تربیتی را ایفا کنند.

وی ادامه داد: همه ارکان شهر این نوید را به ما می‌دهد که روز به روز آموزش و پرورش شهرستان باید یک فضای بهتر، پویاتر و سرحال‌تر باشد و حتما این بزرگواران نسبت به آموزش و پرورش اهتمام ویژه داشتند؛ ولی ما از آنها می‌خواهیم بیش از گذشته نسبت به امر تعلیم و تربیت دقت و مشارکت کنند که بتوانیم رسالت‌مان را انجام دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ضمن قدردانی از زحمات مدیر آموزش و پرورش فیروزکوه، از سایر نهادها خواست دست آموزش و پرورش را بگیرند که قطعا" هر چه در آموزش و پرورش بکارند در آینده در دادگستری، هلال احمر، کمیته امداد و سایر نهادها درو خواهیم کرد.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه صفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار