با حضور مسوولان کشوری و استانی؛

جشنواره حضرت علی اکبر(ع) به کار خود پایان داد

خبرگزاری پانا: در اختتامیه جشنواره استانی حضرت علی اکبر(ع) از 44 نفر از جوانان برتر خراسان رضوی در 16 عرصه مختلف تجلیل شد.

کد مطلب: ۱۲۸۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مراسم اختتامیه جشنواره استانی حضرت علی اکبر(ع) عصر دیروز 22 شهریور ماه در تالار اجتماعات هتل پردیسان مشهد برگزار شد.

در این مراسم از جوانان برتر استان در عرصه های قرآن، طلبه جوان، ادبیات، کارآفرینی، فیلم، موسیقی، کشاورزی و روستائی، هنرهای نمایشی، علم و فناوری، رسانه، فعالیت های اجتماعی، هنرهای تجسمی، جوان سرباز، جوان دارای توانایی های خاص، خبرنگار جوان و جوان ورزشکار که توسط دستگاههای مختلف به جشنواره معرفی شده بودند، تقدیر شد.

محمدصادق اکبری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در این مراسم گفت: خدا را شاکریم که در ایام خجسته دهه کرامت در یکی از شریف ترین نقاط کره خاکی و در کنار مضجع شریف امام مهر و رحمت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) همراه با مسوولان لشکری و کشوری جوان یاور خراسان رضوی هستیم.

وی افزود: کشور ما با بهره گیری از حدود 24 میلیون جوان که نزدیک به 32 درصد جمعیت را تشکیل می دهند از نعمت بسیار ارزشمندی برخوردار است.

اکبری اظهار کرد: آن چیزی که جوانان کشور ما را متمایز می سازد شناخت و توجه آنان به مسوولیت هایشان در برهه های زمانی مختلف است.

وی با اشاره به همت جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی، دلاوریهای آنان در جبهه های حق علیه باطل و لبیک به فرمان امام(ره)، عنوان کرد: در زمان سازندگی نیز بار دیگر جوانان پا در میدان گذاشتند و اگر امروز ایران در زمینه های مختلف همچون انرژی هسته ای و سلولهای بنیادین حرفی برای گفتن دارد به دلیل حضور همیشه در صحنه نسل جوان است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: این وزارتخانه جوانان را منشأ خیر می داند به همین دلیل دایره نگاهش به آنان را محدود نکرده است.

اکبری ادامه داد: از نظر ما یک جوان کشاورز که با تلاش و فکر خود بهره وری در یک واحد سطح را بیشتر می کند، یک جوان سرباز که در نقطه صفر مرزی ضمن انجام رسالت سربازی خود نوآوری ایجاد می کند و همچنین جوانان در عرصه های مختلف قابل تقدیر هستند.

وی ادامه داد: جشنواره ملی حضرت علی اکبر(ع) با این رویکرد شکل گرفته است و اکنون در آغاز راه قرار دارد.

اکبری با بیان اینکه ایران عزیز مملو از استعدادهای ناب است، افزود: در شرایطی که این جشنواره نوپاست طبعاً بخشی از جوانان آنگونه که باید شناسایی نمی شوند به همین منظور باید این کار را با کمک دستگاههای مختلف با جدیت بیشتر ادامه دهیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تأکید بر جدیت و تلاش جوانان کشور در زمینه های مختلف، ادامه داد: مسیر سخت و پیچیده ای پیش روی ایران اسلامی قرار دارد چرا که می خواهیم با اتکا به اصول اعتقادی مان روی پای خود بایستیم و باور داریم که به یمن حضور جوانان و تدبیر رهبر فرزانه انقلاب، آینده درخشانی پیش روی کشور ماست.

سید علی اکبر هاشمی جواهری مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در مراسم اختتامیه جشنواره حضرت علی اکبر(ع) ضمن تبریک دهه کرامت گفت: مسلماً جوانان سرمایه های اجتماعی کشورها هستند و حال و آینده جوامع در دست آنان خواهد بود.

وی افزود: همانگونه که جوانان این کشور انقلاب کردند و در جبهه های جنگ در برابر ظلم ایستادگی کردند امروز نیز در شرایطی که تمام ایادی کفر در برابر ما ایستاده اند، یاری گر نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

هاشمی جواهری ادامه داد: جوانان 14 تا 29 سالی که امروز در 16 عرصه به عنوان جوانان برتر استان انتخاب شده اند نمونه ای از جوانان توانمند جامعه هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان داشت: مجموعاً 624 نفر از جوانان در این جشنواره شرکت کردند که 30 درصد آنان را بانوان و 70 درصد آن را آقایان تشکیل می دهند.

وی افزود: امسال دستگاههای مرتبط مستقیماً وارد عمل شدند و هم به لحاظ انتخاب جوانان و هم برگزاری جشنواره و اختصاص جوایز تلاشهای قابل تقدیری داشتند.

وی خاطرنشان کرد: از تمامی دستگاهها و کسانی که صادقانه در ارزیابی جوانان شرکت کننده، کمک کردند و اکنون شاهد تلاش آنان در این مراسم هستیم قدردانی می کنم.

گفتنی است در حاشیه این مراسم از خانواده سرباز شهید بابک شکفته که سال گذشته توسط یک سارق شرور به شهادت رسیده بود، تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار