معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

تعطیلی ۵ مرکز غیرمجاز ارائه دهنده خدمات زیبایی در شیراز

شیراز (پانا) - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تاکید بر برخورد قاطع با مراکز غیرمجاز ارائه دهنده خدمات زیبایی و افزایش نظارت و بازرسی‌ها از مراکز ارائه‌دهنده خدمات سلامت، از تعطیلی پنج مرکز غیرمجاز زیبایی در شیراز، طی هفته گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۷۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
تعطیلی ۵ مرکز غیرمجاز ارائه دهنده خدمات زیبایی در شیراز

مهرداد شریفی در این باره گفت: با پیگیری‌های کارشناسان ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی و اداره نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این مراکز غیرمجاز شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی تعطیل شدند.

وی با اشاره به تشدید نظارت و بازرسی از مراکز ارائه دهنده خدمات زیبایی افزود: انجام تمامی خدمات پزشکی در مراکز غیردرمانی، غیرقانونی است و مراجعه به این مراکز، می تواند با خطرات و پیامدهای جبران ناپذیری همراه باشد.

شریفی با اعلام اینکه انجام امور تخصصی پوست، مو و زیبایی نیازمند مجوزهای قانونی لازم است، اضافه کرد: بر اساس قوانین و دستورالعمل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تنها پزشکان دارای تخصص لازم و صلاحیت، حق مداخله در امور درمانی را دارند.

این مقام مسوول در دانشگاه با اشاره به عوارض جبران ناپذیر انجام مداخلات زیبایی در مراکز غیرمجاز از مردم خواست تا از مراجعه به مراکز غیرمجاز خدمات زیبایی پرهیز کرده و در صورت مشاهده فعالیت مراکز غیرمجاز زیبایی و پزشکی، موضوع را با کارشناسان سامانه های ۱۹۰ و ۱۸۱۹ در میان بگذارند.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تمامی مکان‌های ارائه دهنده خدمات زیبایی و پزشکی، باید دارای مجوز قانونی و تابلوی معتبر باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار