فعالیت ۲۶۰ پایگاه تابستانی برای فعالیت بیش از ۷۳ هزار دانش‌آموز اردبیلی

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل اعلام کرد امسال ۲۶۰ پایگاه تابستانی در این استان به‌صورت حضوری برای فعالیت بیش از ۷۳ هزار نفر از دانش‌آموزان در برنامه‌هایی بانشاط و مفید اوقات فراغت دایر خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۸۶۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ۲۶۰ پایگاه تابستانی برای فعالیت بیش از ۷۳ هزار دانش‌آموز اردبیلی

کلام‌الله صفری،مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در جلسه بررسی اجرای طرح‌های تابستانی آموزش و پرورش استان با تاکید بر لزوم جذب حداکثری دانش‌آموزان در برنامه‌ها و فعالیت‌های اوقات فراغت تابستان اظهار کرد: یکی از ابزارهای مهم در جذب دانش‌آموزان ارتقای کیفیت و ایجاد خلاقیت، مهارت‌آموزی، کشف و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت است.

وی افزود: بیشتر نوجوانان و جوانان بویژه دانش‌آموزان در تعطیلات تابستان با مشکل نحوه گذراندن اوقات فراغت روبرو هستند و از طرفی در سال‌های گذشته که با شیوع ویروس کرونا مواجه بودیم اوقات فراغت دانش‌آموزان در فضای مجازی سپری می‌شد که یک دغدغه برای دانش‌آموزان، جامعه و والدین آنها بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان درباره برنامه‌ریزی آموزش‌ و پرورش استان برای اوقات فراغت دانش‌آموزان و پاسخ به نیازها و دغدغه‌های والدین ادامه داد: باید از تمام ظرفیت‌های آموزش‌ و پرورش و سایر دستگاه‌های متولی اوقات فراغت در بخش‌های مختلف استفاده کنیم تا بتوانیم اوقات فراغت خوبی را برای دانش‌آموزان رقم بزنیم.

سید غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با اعلام اینکه مشخصات پایگاه‌ها تا ۳۰ خردادماه تکمیل خواهد شد، گفت: از این تاریخ به بعد ثبت‌نام دانش‌آموزان آغاز می‌شود و تلاش خواهد شد با متنوع کردن رشته‌ها پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان و اولیای آنها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان از هفته اول تیرماه شروع و تا پایان مردادماه مطابق با دستورالعمل‌ وزارتی ادامه خواهد داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خواستار استفاده از ظرفیت همکاران، مدارس و مراکز پرورشی و ورزشی استان و سایر ادارات مرتبط برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان شد.

دراین جلسه پرویز اصغری، مدیر سازمان دانش آموزی استان هم ضمن ارایه گزارشی از برنامه ها وفعالیتهای سازمان دانش آموزی از ایجاد 4۰ پایگاه تابستانی به تفکیک برای دختران وپسران عضو تشکیلات دانش آموزی پیشتازان در مناطق ونواحی ۱۹ گانه این استان در قالب آموزش مهارتهای عمومی وتشکیلاتی در جریان تابستان ۱۴۰۱خبرداد .

بهزاد ناقل، رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش وپرورش استان نیز گزارشی از برنامه ها و فعالیت‌های تابستانی سال قبل و اقدامات استان در سال جاری ارائه کرد و حاضرین در جلسه هم به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود در خصوص برنامه‌های اوقات فراغت پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار