معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس خبر داد:

آغاز مجدد اردوهای دانش‌آموزی در فارس

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت تربیت تنها در کلاس‌های درس انجام نمی‌شود بلکه حضور دانش‌آموزان در فضای اردو هم می‌تواند در روند تربیتی موثر باشد.

کد مطلب: ۱۲۸۵۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مجدد اردوهای دانش‌آموزی در فارس

علیرضا شادباش، در جلسه‌ هم اندیشی اردوهای دانش‌آموزی ضمن اشاره به عوامل تاثیرگذار در تربیت گفت: اردوها یکی از عواملی است که بدلیل قرارگرفتن دانش‌آموزان در فضای خاص اردوها، می تواند تاثیرات زیادی در تربیتشان داشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس، ضمن اشاره به تاثیرات منفی و مخربی که شخص تربیت نایافته می تواند بر روی افراد جامعه داشته باشد، خاطرنشان کرد: شروع برطرف شدن مشکلات جامعه در بلندمدت و پایدار با توجه به ریز مسائل تربیتی است.

شادباش گفت: تربیت تنها در کلاس های درس انجام نمی‌شود بلکه حضور دانش‌آموزان در فضای اردوها می تواند در روند تربیت موثر باشد.

رییس اداره فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: اردو، سفر دانش‌آموزان با مقاصد علمی، آموزشی، فرهنگی، تربیتی، ورزشی، عبادی، سیاسی، زیارتی و سیاحتی است که با مجوز مراجع ذیربط برگزار می شود.

هرمز جعفری با اشاره به موضوع اردوهای دانش‌آموزی گفت: اردوها بر اساس ساحت های مندرج در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، بدنی و زیستی، زیباشناختی و هنری، اقتصادی و حرفه ای، علمی و فناورانه برنامه ریزی و اجرا شود.

جعفری ضمن اشاره به ضوابط و مقررات ایمنی در اردوها و ضرورت رعایت موارد ایمنی توسط عوامل اجرایی، خاطرنشان کرد: برای افزایش ضریب اطمینان و امنیت برنامه‌های اردویی و صیانت دانش‌آموزان و عوامل اجرایی از هرگونه آسیب و خطر احتمالی، به وسیله‌ی نقلیه، بیمه، ایمن سازی محل اردوگاه و استقرار دانش‌آموزان و .بسیار توجه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار