درجلسه آموزش سامانه نظارت بر ثبت و نحوه برگزاری اردوهای دانش آموزی آذربایجان‌شرقی مطرح شد:

اردوها، دانش‌آموزان را اجتماعی و باورپذیرتر می‌کنند

تبریز (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی نقش اردوها را در رشد و تکامل شخصیت دانش‌آموزان، اجتماعی شدن و باورپذیری آنها امری غیرقابل انکار دانست.

کد مطلب: ۱۲۶۹۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
اردوها، دانش‌آموزان را اجتماعی و باورپذیرتر می‌کنند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، جلسه آموزش سامانه نظارت بر ثبت و نحوه برگزاری اردوهای دانش آموزی آذربایجان شرقی امروز بیست و یکم فروردین ماه 1401 بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

طاهر علمی، معاون پرورشی و فرهنگی استان در جلسه نظارت بر اردوهای دانش آموزی گفت: برنامه اردویی در واقع مکمل برنامه درسی است.

علمی هدف از برگزاری اردوها را برای دانش آموزان تحقق بخشی از نیازهای اجتماعی، عاطفی، جسمی دانست.

معاون پرورشی و فرهنگی استان گفت: مدیران، آموزش های لازم نحوه ثبت مجوز از سامانه را دریافت کنند تا شاهد اردویی خارج از مجوز نباشیم.

این مقام مسئول همچنین استفاده از ظرفیت مشاورین، معاونین پرورشی و فرهنگی را در برگزاری اردوها خواستار شد.

علمی ادامه داد: هدف از برگزاری اردوهای دانش آموزی ایجاد زمینه نشاط و تفریح معنوی در هوای باز برای دانش آموزان و ایجاد انگیزه تحصیل است.

علمی در پایان سخنان خود افزود: نقش اردوها در رشد و شخصیت دانش آموزان، اجتماعی شدن و باورپذیری ها امری غیرقابل انکار است.

همچنین در ادامه یعقوب فنایی رئیس اداره فرهنگی و هنری استان حس مسئولیت پذیری و مشارکت دانش آموزان را از اهداف برگزاری اردوهای دانش آموزی بیان کرد.

این مقام مسئول در دستگاه تعلیم و تربیت استان بر تعیین شورای مدرسه تاکید و وظایف شورا را چنین شرح داد:

بررسی و تأیید برنامه پیشنهادی اردویی و بازدیدی مدرسه، تأیید ضوابط اعزام دانش آموز، تأیید محتوا، مکان، مدت دوره و زمان برگزاری برنامه، تأمین منابع مالی پیش‌بینی شده، موافقت با اجرا یا لغو اردو و بازدیدها است.

فنایی تاکید کرد: مهم ترین نقش برگزار کنندگان در اردو مدارس اخذ رضایت‌نامه کتبی از پدر یا قیم قانونی و احراز صحت امضاء یا اثر انگشت آنان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار