معاون فرهنگی و پرورشی استان آذربایجان شرقی:

اردوهای دانش‌آموزی هدفمند با بالاترین ظرفیت برگزار شود

تبریز(پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اردو یکی از اقدامات مهم امیدآفرینی در بین دانش‌آموزان است، برگزاری اردوهای هدفمند با بالاترین ظرفیت را یک ضرورت دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۸۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای دانش‌آموزی هدفمند با بالاترین ظرفیت برگزار شود

‌پناه علی حسین زاده به دو برنامه مهم پرورشی اشاره کرده و گفت: در برنامه فراگیر پرورشی بر اساس ۵ هدف تعریف شده، موضوع امید در حال حاضر از اهمیت بیشتری برخوردار است.

معاون فرهنگی و پرورشی استان با بیان اینکه برای تقویت امید برگزاری اردوهای دانش آموزی پیشنهاد شده است، افزود: حداقل دانش آموزان در طول سال دو اردو را داشته باشند.

وی به هدف هویت نیز در برنامه فراگیر پرورشی اشاره کرده و اینکه دانش آموزان تعلقات خود را شناخته و فعالیت های سالم داشته باشند حائز اهمیت است که عضو یک تشکل بودن یعنی هویت بخشیدن به دانش آموزان که در برگزاری اردوها تعامل و هم افزایی تشکل ها لازم است.

حسین زاده دومین برنامه محوری را نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان با نام طرح نماد عنوان کرد و گفت: شناسایی دانش آموزان در معرض خطر، پر خطر و در فوریت های روانی اجتماعی از این طریق شناسایی می شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان تاکید کرد: برای اینکه هم افزایی بوده و فعالیت ها هم سو باشند، باید به سمت هدف مندی اردوها پیش برویم.

وی گفت: در اردوها اولویت از دانش آموزانی انتخاب شوند که در معرض خطر هستند و شناسایی آنها از طریق سامانه نماد که در حال غربالگری هستند انتخاب می شوند که در آخر آذر لیست نهایی اعلام می شود و به ازای هر دانش آموز یک کارنامه سلامت و روان صادر می شود.

شناسایی مکان و زمان برگزاری اردو مهم است، که این موضوع در پایان جلسه توسط معاون فرهنگی و پرورشی تاکید شد.

دانش آموز خبرنگار: رومینا موسوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار