مسئول ترویج جهادکشاورزی اسلامشهر :

اسلامشهر قطب برتر تولید گندم در بین شهرستان‌های غرب استان تهران

اسلامشهر (پانا) - مسئول ترویج جهاد کشاورزی اسلامشهر گفت شهرستان اسلامشهر با تولید سالانه ۱۵ هزار تن گندم با کیفیت بیشترین تولید این محصول در شهرستان‌های غرب استان تهران را به خود اختصاص داده است.

کد مطلب: ۱۲۸۵۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
اسلامشهر قطب برتر تولید گندم در بین شهرستان‌های غرب استان تهران

اکبر دودانگه، معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر، در کارگروه کشاورزی فرمانداری منطقه در سخنانی اظهار کرد: 2 هزار و 800 هکتار از اراضی اسلامشهر زیر کشت گندم رفته و در مرحله برداشت با فعالیت 9 دستگاه کمباین جدید، عملیات برداشت انجام می‌شود و تاکنون محصول 40 رصد اراضی برداشت شده و تا ده روز آینده کل گندم شهرستان برداشت خواهد شد.

در ادامه، شیما عاشوری مسئول ترویج جهاد کشاورزی اسلامشهر نیز با اشاره به اقدامات خوب کشاورزان و کارشناسان در مرحله کاشت و داشت گفت: در زمان مقابله با علف‌های هرز و آفت‌ها، اقدامات لازم انجام شده و درصد سن‌زدگی گندم در مزارع این شهرستان نیم درصد است که یک و نیم درصد کمتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: شهرستان اسلامشهر با تولید سالانه ۱۵ هزار تن گندم با کیفیت بیشترین تولید این محصول در شهرستان‌های غرب استان تهران را به خود اختصاص داده است.

سپس سمیه محمدزاده مسئول زراعت جهادکشاورزی اسلامشهر نیز در سخنانی بیان کرد: آتش‌سوزی یکی از صحنه‌هایی است که این روز‌ها در مزارع دیده می‌شود؛ ضمن آلودگی‌های زیست محیطی میکروارگانیسم‌ها و موجودات زنده خاک را از بین می‌برد و در کشت بعدی به کیفیت و کمیت محصول آسیب خواهدزد.

خبرنگار دانش‌آموز: مائده یوسفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار