رکوردزنی خرید گندم در خراسان جنوبی

بیرجند(پانا) - مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت با افزایش ۲۶۰ درصدی میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رکورد جدیدی از خرید در خراسان جنوبی ثبت شد.

کد مطلب: ۱۲۸۶۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
رکوردزنی خرید گندم در خراسان جنوبی

مجید اسداللهی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تا روز گذشته بیش از ۴ هزار و ۷۴۴تن گندم مازاد بر نیاز، از کشاورزان استان خریداری شده که از این میزان ۳ هزار و ۶۷۲ تن توسط مباشر و هزار و ۶۰ تن توسط بخش دولتی خرید و دریافت شده است.

مجید اسداللهی افزود: این مقدار خرید توسط ۱۷ مرکز خرید با نرخ اعلامی مصوب خرید و طی هزار و ۹ محموله حمل و خریداری شده است.

وی گفت: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهادکشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دروم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین و مبلغ هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به این مبلغ اضافه می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان هم استانی نیزافزود: بیش از ۲۰۴ میلیارد و ۷۳۸ میلیون ریال تاروز گذشته به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

وی در دست داشتن کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی فعال به نام شخص کشاورز را مورد تاکید قرار داد و افزود: کشاورزان می‌بایست از ثبت نام در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی نیز اطمینان حاصل کنند تا در پرداخت وجه گندم خریداری شده خللی ایجاد نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار