سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

تجهیز بهداشت مدارس موجب اعتلای سطح سلامت دانش‌آموزان می‌شود

تهران (پانا) - سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از توزیع اقلام و تجهیزات کمک‌های اولیه و بهداشتی جهت افتتاح و راه‌اندازی اتاق بهداشت مدارس مناطق ۲۱ گانه خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۶۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
تجهیز بهداشت مدارس موجب اعتلای سطح سلامت دانش‌آموزان می‌شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، بهداشت مدارس طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت مجموعه اقداماتی است که به منظور تشخیص، تامین، حفظ و ارتقاء سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانش‌آموزان و کارکنان مدارس که به نحوی در ارتباط با دانش‌آموزان قرار دارند تحت راهنمایی و سرپرستی مسئولان مدرسه به اجرا در می آید.

رضا امیدی سرپرست معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: هدف کلی بهداشت مدارس اعتلای سطح سلامت دانش‌آموزان و کارکنان مدارس و خانواده دانش‌آموزان است، همچنین این مقوله از طریق افزایش سطح آگاهی‌های بهداشتی، ایجاد نگرش مطلوب، تغییر رفتار و تسهیل دسترسی دانش‌آموزان به خدمات بهداشتی، مشارکت نیروی دانش‌آموزی، کارکنان مدارس و اولیاء دانش آموزان می‌باشد.

وی افزود: طرح غربالگری برای شناسایی بیمــاری‌ها و آسیب‌هــای جسمی دانش‌آموزان نیازمند محیطی ایمن است که با ایجاد اتاق بهداشت این بستر برای مراقبین بهداشت و دانش‌آموزان فراهم می‌شود.

این مقام مسئول در خصوص وسایل و تجهیزات مورد نیاز اتاق بهداشت مدارس گفت: اقلام خریداری شده شامل،تخت معاینه به انضمام پتو، بالش و ملافه­ پاراوان، قدسنج، ترازو، ترمومتر و فشارسنج، ترالی (میز پانسمان و جعبه کمک های اولیه )، چارت بینایی سنجی، قیچی ساده، آبسلانگ، ترمومتر و فشارسنج، کیف آب گرم و سرد، آتل سه تیکه در اندازه‌های مختلف، آتل انگشت، چراغ قوه، بتادین، باند کشی و طبی در اندازه‌های مختلف، پنبه، لکوپلاست، گاز استریل، پنس و دیش، چسب زخم، ماسک یک بارمصرف، دستکش یکبار مصرف، الکل است.

امیدی با اشاره به اینکه مدارس به عنوان پایگاه، جمعیت وسیعی از کودکان را در بر گرفتـه و نقـش مهمی در انتقال اطلاعات بهداشتی به دانش‌آموزان، خانواده و جامعـه بـه عـهده دارنــد، افزود: کودکــان تصمیم گیرندگان آینده کشور هستند و سلامت آنها در گرو دسترسی به اهداف آموزشــی و بهداشتی مناسب است.

سرپرست معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: همچنین در همین راستا لوازم و تجهیزات راه اندازی ۵۰ اتاق بهداشت در مدارس تهیه و به مناطق ۲۱ گانه شهرستان‌های استان تهران ارسال شد تا بتوانیم با ایجاد اتاق بهداشت محیطی امن و ایمن برای آموزش و ارتقای سلامت دانش‌آموزان فراهم سازیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار