ساخت پتروپالایشگاه ها در دستور کار شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرار دارد

خبرگزاری پانا: توسعه طرح های پتروپالایشگاهی به عنوان یک راهبرد آتی در دستور کار شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرار دارد.

کد مطلب: ۱۲۸۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،اجرای طرح های پتروپالایشگاهی به علت سود آوری و دارا بودن ارزش افزوده بالا در برنامه‌های آتی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به منظور دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز قرار دارد.

توسعه صنعت پتروشیمی در ایران با برنامه ریزی های انجام شده روند مطلوبی را طی می کند و در این مسیر با توجه به ارزیابی های صورت گرفته ساخت و توسعه پترو پالایشگاه ها می تواند در آینده صنعت نفت ایران را متحول کند.

عوامل کلیدی و گوناگونی بر صنعت پتروشیمی تاثیر گذار هستند و بایدگفت که امروزه به دلیل شرایط پر نوسان اقتصادی در جهان، تحولات بازار انرژی، تحولات تکنولوژیکی، گستره مناطق تولید، قیمت خوراک و دسترسی به آن و همچنین دسترسی به بازارهای مصرف باید راهکارهای نوینی برای استفاده از منابع خدادادی مانند نفت در نظرگرفته شود.

برای توسعه صنعت پتروشیمی در ایران باید تمامی این موارد تاثیر گذار بر توسعه صنعت پتروشیمی را مورد توجه قرار داد و راه‌حل‌های مناسبی برای آن ارائه کرد که در این مسیر برنامه ریزی های گسترده ای انجام شده است و برنامه‌ریزی‌های پتروشیمی برای دستیابی به اهداف بلندمدت خود تعین کننده خواهد بود .

اجرای طرح های پتروپالایشگاهی از جمله برنامه‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی به منظور دستیابی به اهداف خود در سند چشم‌انداز است و مطالعات انجام شده نشانگر آن است که طرح‌های یکپارچه‌سازی پالایشگاه و پتروشیمی، به عنوان یک راه‌حل عملی و سودمند، باعث ایجاد ارزش افزوده بیشتر و تولید محصولات متنوع‌تر می‌شود.

طرح های پترو پالایشگاهی سبب صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌های سرمایه‌گذاری، تولید، حمل‌ونقل، سرویس‌های عمومی و جانبی، مدیریت، کاهش مصرف آب و آلاینده‌های محیط ایجاد خواهد شد و می توان گفت که در تمام جنبه ها سبب ایجاد ارزش افزوده بیشتر می شود.

برنامه‌ریزی‌های پتروشیمی برای دستیابی به اهداف بلندمدت خود تعین کننده خواهد بود و بازبینی سیاست‌گذاری‌های صنعت پتروشیمی، اجرای پروژه آینده‌نگاری، بهره‌گیری از تمام مزیت‌های کشور، تدوین طرح آمایش سرزمین و استقرار سامانه هوشمند کسب و کار از جمله برنامه‌های پیش‌روی صنعت پتروشیمی است.

حضور تولید کنندگان صنعت پتروشیمی در فرایند تولید بسیاری از معیارها را با نگرش های افزایش سطح کمی و کیفی محصولات تغییر خواهد داد.وی ادامه داد: رقابت سالم و انتقال دانش فنی نیز می تواند میان مجتمع های پتروشیمی کشور همکاری شایسته ای را به همراه داشته و سطح فرهنگ تعالی را گسترش دهد.

در این مسیر تعامل میان بخش های بالادستی و میان دستی می تواند منجر به توسعه صنعت پتروشیمی شود و تامین به موقع خوراک مورد نیاز صنایع تکمیلی و سرمایه گذاری برای متنوع سازی محصولات تولید شده در این بخش می تواند زمینه را برای تکمیل زنجیره ارزش و افزایش کارایی بخش های فعال در صنایع پتروشیمی فراهم کند.

ساخت پتروپالایشگاه ها با همکاری ٤ شرکت اصلی وزارت نفت، توسعه صنعت پتروشیمی را در بر داشته و این صنعت ارزش آفرین به عنوان یک قطب مهم در اقتصاد ایران می تواند با شتاب بیشتری به اهداف یش بینی شده دست یافته و همگام با افزایش تولید و تنوع محصولات، افزایش سطح کمی و کیفی محصولات تولیدی فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار