مربیان کاراته وان ساوجبلاغی در گفت و گو با پانا:

تخصص حرف اول را می‌زند و مهم‌تر از آن، کسب تجربه است

کرج (پانا) - مربی کاراته وان شهرستان ساوجبلاغ عنوان کرد در ورزش تخصص حرف اول را می‌زند و مهم‌تر از آن کسب تجربه است.

کد مطلب: ۱۲۸۴۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تخصص حرف اول را می‌زند و مهم‌تر از آن، کسب تجربه است

زهره نیک نژاد و معصومه کشتکار دو مربی کاراته وان شهرستان ساوجبلاغ در شهرک بعثت مشغول به پرورش قهرمانان جهانی هستند. این دو مربی در زنجان که مسابقه کشوری برگزار شد حائز رتبه های برتر کشوری شدند. آنان از تلاش و پشتکار خود در این حرفه می گویند در مبارزه خو دهمیشه خداوند را یاد می کردیم و در بیست و چهار ساعت شبانه روز، 12 ساعت خود را به تمرین اختصاص می دادیم.

معصومه کشتکار مربی کاراته وان شهرستان ساوجبلاغ از تخصص و اهداف خود درخصوص ورزش در گفت وگو با پانا عنوان کرد: «خداوند نقش اول زندگی من است. همراه و آرامش روزهای سختی‌ام، آرامشم را در نمازم از او می گیرم، با او صحبت می کنم و بعد خودش راه را نشانم می دهد.»

وی افزود: «کار من عشق است اگر قرار بود با فکر درآمد کارم را شروع کنم و هدفم کسب درآمد باشد، ممکن بود به هدفم برسم اما وقتی با عشق کار می کنی و هر جلسه از کار را با جان و دل انجام می دهی، هم درآمد خود به خود به وجود می آید، و هم آن حس خوب بین مربی و شاگرد روح آدم را جلا می دهد و هم زمانی که نتیجه تلاشت را با کسب مقام هنرجوها می بینی، مطمئن می شوی که راه رو درست آمده ای، پس در این راه تخصص حرف اول را می‌زند و مهم تر از آن، کسب تجربه است. کارم را با یک شاگرد شروع کردم، نه تنها اوایل درآمد نداشتم، بلکه اجاره سالن را از جیب خودم پرداخت می کردم، و حالا خدا را شکر، بالای صد نفر هنرجو دارم. بنابراین کار ما طوری است که سرمایه اولیه آن فقط آن تخصص مربیگری در ورزش است.»

در ادامه زهره نیک نژاد، مربی دیگر کاراته وان شهرستان ساوجبلاغ گفت: «هر مربی قبل از رسیدن به مرحله مربیگری، قطعا دوران طولانی را در جایگاه بازیکنی و شاگردی گذرانده است. قاعدتا دوران بازیکنی مسائل مخصوص به خودش را دارد، از جمله رقابت هایی که بین دوستان وجود دارد، سختی های تمرین، هماهنگی و برنامه ریزی باشگاه و مدرسه و درس است، ولی در نهایت همه این سختی ها، با برنامه ریزی و رسیدن به موفقیت شیرین می شود.»

وی بیان کرد: «قطعا پول و ثروت جذابیت زیادی دارد و یک قسمتی از اهداف و بخش مهمی از زندگی همه انسان ها رسیدن به پول و ثروت است اما، کسب ثروت باید از راهی باشد که هم درست و قابل قبول باشد و هم آن کار برای خود انسال لذت ایجاد کند.»

نیک نژاد معتقد است که زنان نقشی از جامعه را دارند و برای اینکه پایه حفظ زنان در جامعه باقی بماند باید تلاش زیاد داشته باشند.

در پایان کشتکار بیان کرد: «این چند روز و چند سال اخیر چند کار توانبخش را به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی به تعدادی کاراته کار آموزش داده ایم که در چندین مسابقه شرکت کرده و مقام‌های زیادی را کسب کرده اند که این افتخار برای سربلندی ایران است، پس می شود کاراته را با دست خالی هم انجام داد.»

دانش آموز خبرنگار: کوثر شماخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار