در گفت‌وگو با پانا تائید شد؛

هزینه رضایت‌نامه، مانع بزرگ انتقال شاه‌ماهی به پرسپولیس و استقلال است

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است باشگاه‌های ایرانی پول خرید سعید عزت الهی را ندارند و رضایت‌نامه ‌او هزینه سنگینی برای این تیم‌ها دارد.

کد مطلب: ۱۲۸۴۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
هزینه رضایت‌نامه، مانع بزرگ انتقال شاه‌ماهی به پرسپولیس و استقلال است

نادر عزت الهی در گفت‌وگو با پانا، در خصوص وضعیت پسر خود سعید عزت الهی که گفته می‌شود از گروه‌های بزرگ ایران پیشنهاد دریافت کرده است، تأکید کرد: «سعید با «وایله» قرارداد دارد و تابع نظر باشگاه است. او از تیم‌های بزرگ لیگ ایران و لیگ‌های دیگر هم پیشنهاد دارد. در نقل و انتقالات رسیدن این پیشنهادات برای بازیکن ملی‌پوش عادی است. ما تلاش می‌کنیم تا بهترین تصمیم را بگیریم. در کنار اینکه می‌خواهیم، سعید جایی برود که بیشتر بازی کند، فعلاً شرایط سنی‌اش طوری است که می‌تواند در فوتبال اروپا فوتبالش را دنبال کند. بعید می‌دانم او بخواهد به لیگ ایران بیاید. به‌هرحال سال جام جهانی است و باید بهترین تصمیم را بگیریم. پیشنهادات خوبی از چند تیم اروپایی هم دارد. ضمن اینکه پول رضایت نامه سعید خیلی سنگین است و تیم‌های ایرانی از پس پرداخت آن برنمی‌آیند. تیم‌های ایرانی هم غیرمستقیم صحبت‌هایی کرده‌اند اما می‌خواهیم سعید در اروپا بماند. فعلاً واقعاً سنی ندارد که به فوتبال ایران برگردد. انشالله اتفاق خوبی برای سعید بیافتد. سعید از تیم ملوان به همه‌چیز رسیده است و قلبش برای این تیم و فوتبال ایران می‌تپد.»

وی با اشاره به لیگ برتری شدن ملوان انزلی اظهار داشت: «من این موفقیت را به مردم انزلی، هواداران ملوان، کادر فنی، مدیریت و بازیکنان این تیم تبریک می‌گویم. اتفاقاتی افتاد که این تیم برای 6 سال از لیگ برتر دور بود و خدا را شکر با تلاش و همت بچه‌ها و همدلی مجموعه مدیریتی و فنی تیم به سطح اول فوتبال ایران برگشت. در سال‌های اخیر تلاش زیادی شد تا تیم به لیگ برتر برگردد اما مشکلاتی پیش روی باشگاه بود که نتوانست به این مهم برسد. در رأس آن مشکلات مالی باعث شده بود تا تیم تمرکز لازم را نداشته باشد. خوشبختانه دریکی دو سال اخیر بعدازاینکه پژمان نوری و مازیار زارع به این باشگاه آمدند، کم‌کم شرایط را برای روند بهتر فراهم کردند. در کنار همدلی که در این تیم اتفاق افتاد، اسپانسر خوب هم سراغ این تیم آمد و خدا را شکر همه هماهنگ و یکدل شدند تا تیم به لیگ برتر بیاید. دراین‌بین کار گروهی خیلی خوبی شکل گرفت. در بحث مالی آقای پور رشید حمایت فوق‌العاده داشت. به‌هرحال همیشه دغدغه مالی به‌خصوص برای ملوان در اولویت بوده اما امسال دغدغه‌ای نداشتند. سال قبل تجربه خیلی خوبی برای مازیار شد و امسال توانست از آن استفاده کند و تیم را به لیگ برتر بیاورد. به‌هرحال شناخت خیلی خوبی نسبت به فضای لیگ یک، تیم‌های رقیب و شرایط تیمش پیدا کرد و با حمایت مردم اتفاق خیلی خوبی رقم زدند.»

وی افزود: «ملوان شناسنامه فوتبال انزلی است و مردم به این تیم زنده‌اند. سال‌های قبل وقتی مربیان غیربومی به این تیم می‌آمدند، پیشکسوتان یکسری مشکلات ایجاد می‌کردند و آن همدلی که باید به نتیجه ختم می‌شد، اتفاق نمی‌افتاد. اما دریکی دو فصل اخیر پژمان و مازیار چون از جنس ملوان بودند و بچه این تیم هستند، وقتی کار را در دست گرفتند، پیشکسوتان هم حمایت کردند و پشت این تیم ایستادند. این دو نفر برای ملوان سال‌ها زحمت‌کشیده‌اند و حالا در قامت مدیریت و سرمربی به ملوان خدمت می‌کنند. مازیار دریکی دو سال اخیر تجربه خوبی به دست آورده است و کنار تیم بوده. بحث مالی در سال قبل اجازه نداد او به لیگ برتر بیاید. امسال این مشکل حل شد و تیم توانست موفق شود. در مربیگری راه طولانی در پیش است و مازیار خودش می‌داند که باید در این راه خیلی تلاش کند و چیزهای زیادی یاد بگیرد. آقای پور رشید هم که امسال برای تیم خیلی زحمت کشید، امیدوارم در لیگ برتر هم این حمایت‌های مالی را برای ملوان انجام دهد. او واقعاً برای تیم‌های پایه هم منشاء خیر بود و آنها که سال‌های قبل وضعیت بدی داشتند، سرسامان گرفتند.»

پیشکسوت باشگاه ملوان بابیان اینکه باید مسئولان این تیم آگاهانه برای لیگ برتر تیم ببندند، تصریح کرد: «این موفقیت و رسیدن به لیگ برتر خیلی سخت بود اما بقاء در سطح اول سخت‌تر از آن است. امیدوارم کار خیلی بزرگ ملوان در لیگ برتر هم تداوم پیدا کند. در آنجا کار خیلی حساس‌تر است و همه باید حمایت کاملی از مجموعه باشگاه داشته باشیم. درست است که بازیکنان فعلی ملوان کار بزرگی کردند و توانایی بالایی دارند اما باید در بحث خرید بازیکن جدید خیلی آگاهانه وارد شوند. برنامه‌ریزی در لیگ برتر سخت است. باید خیلی قدرتمند در جذب بازیکن عمل کنند. فجر و شهر خودرو نتوانستند باآن‌همه پشتوانه با تیم‌های دیگر رقابت کنند. این تیم 6 سال از لیگ برتر دور بود و نباید اجازه دهند دوباره این اتفاق بیافتد. ملوان در همه‌جای ایران طرفدار دارد. حتی کسانی که خارج از ایران هستند، نتایج این تیم را دنبال می‌کنند. این علاقه‌مندی در همه‌جا دیده می‌شود.»

نادر عزت الهی گفت: «این تیم با برنامه‌ریزی خوب توانست به لیگ برتر صعود کند. تیم در نیم‌فصل اول امتیازات خیلی خوبی گرفت و در نیم‌فصل دوم وقتی شرایط کمی سخت‌تر شد، بااینکه در چند بازی پشت سر هم امتیاز از دست داد اما توانست خودش را جمع‌وجور کند و درنهایت 2 هفته قبل از اتمام لیگ، صعود کند. در بحث مالی اتفاقات خیلی خوبی افتاد. در جذب بازیکن و تهیه امکانات و زمین مناسب واقعاً باشگاه زحمت کشید. وقتی می‌خواهید نتیجه بگیرید و کیفیت را بالا ببرید باید زمین خوب داشته باشید. تیم ما امسال دغدغه مالی نداشت و برای تیم‌های پایه هم تدارک خیلی خوبی دیده شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار