رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران مطرح کرد؛

حادثه متروپل نماد قانون‌شکنی و مسئولیت‌گریزی

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شوراى شهر تهران حادثه متروپل را نماد قانون شکنی؛ مسئولیت گریزی؛ بروکراسی زائد و نقض قوانین دانست و بر ضرورت تشکیل کارگروه ویژه‌اى به منظور بررسى مشکلات ساختمان‌ها و سازه‌هاى ناپایدار شهر تهران تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
حادثه متروپل نماد قانون‌شکنی و مسئولیت‌گریزی

سید جعفر تشکری هاشمی در جریان شصت و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره حادثه اندوهبار متروپل آبادان اظهار کرد: حادثه متروپل حاصل قانون شکنی، ساختارگریزی و بروکراسی زائد و نقض قوانین است. اگر از این اتفاقات درس نگیریم تنها خاطره تعریف کرده‌ایم.

وى با تأکید بر اینکه عبرت گیری باید مدل یافته و ساختارمند گفت: باید از دوساعتی که در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در مورد این حادثه بحث شد بهترین استفاده را در جهت شناسایی و احصاء چالش هاى پیش رو کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تقاضا دارم جمع بندی و نتیجه گیری در اولویت قرار بگیرد و تصمیم گیری مناسب براى شهر تهران هم صورت گیرد.

به گفته وى، باید برای ساختمان های ناپایدار و سازه های دیگر شهری مانند پل‌ها؛ گودهای موجود و روش های گود برداری و ساختمان‌های مشمول ماده 100
کارگروه‌هایى متشکل از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری، سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهر سازى و وزارت کشور تشکیل شود و برای هر کدام از موضوعات در این کارگروه تصمیم گیری مناسب صورت گیرد.

وی گفت: تصمیم‌گیری در این کارگروه می‌تواند جلوی نقض قوانین را بگیرد و در عین حال می‌تواند کمک شایانی به اجرای صحیح قوانین باشد؛ لذا پیشنهاد تشکیل این کارگروه را می‌توانیم به صورت مکتوب تقدیم هیات رئیسه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار