طاهری در گفت‌‌و‌گو با پانا:

لازمه داشتن حکمرانی خوب، شفافیت سیاسی و اقتصادی است

نباید به دلیل مستثنی شدن مصوبات هیأت رییسه، کل طرح شفافیت که بسیار مثبت است زیر سؤال برود

تهران (پانا) - نماینده زنجان در مجلس گفت لازمه داشتن حکمرانی خوب، شفافیت سیاسی و اقتصادی است و مجلس، دولت و قوه قضاییه در این خصوص متفق‌القول هستند.

کد مطلب: ۱۲۸۲۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
لازمه داشتن حکمرانی خوب، شفافیت سیاسی و اقتصادی است

مصطفی طاهری در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص طرح شفافیت قوای سه‌گانه و‌ تأثیر آن بر افزایش اعتماد عمومی، اظهار کرد: «ما برای اینکه حکمرانی خوبی داشته باشیم، شفافیت را باید در نظر بگیریم. شفافیت اقتصادی جامعه برای حاکمیت معجزه می‌کند.»

وی افزود: «مالیات و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به این دلیل با مشکل مواجه شده که ما شفافیت خوبی از جامعه نداریم. برای ایجاد شفافیت مناسب از جامعه برای حاکمیت به این نیاز است که ما شفافیت سیاسی را برای جامعه در نظر بگیریم یعنی نماینده باید آرا خود را شفاف کند و تمامی تصمیمات مشخص باشد.»

نماینده زنجان در مجلس گفت: «در طرح شفافیت قوای سه‌گانه ما به دنبال ایجاد شفافیت سیاسی از حاکمیت برای مردم هستیم؛ مجلس، دولت و قوه قضاییه و نهادهای عمومی و‌ بخش‌های مختلف در این راستا متفق‌القول هستند.»

وی در خصوص مستثنی شدن طرح‌های هیأت رئیسه از شفافیت نیز گفت: «به نظر من پیشنهاد آقای شریعتی مبنی بر اینکه مصوبات هیات رییسه مجلس برای نمایندگان شفاف باشد، بسیار مثبت بود. اما چند رأی کم آورد و مصوب نشد. اما می‌توان اصلاح آیین‌نامه‌ای کرد و مجدد تلاش کرد تا تبیین و تصویب شود.»

طاهری در پایان تأکید کرد: «نباید به دلیل مصوبات هیأت رییسه کل طرح شفافیت که بسیار مثبت است زیر سؤال برود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار