قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور:

شورای اقامه نماز در استان‌ها قوه متفکر و مرکز تامین امکانات مورد نیاز ستاد هستند  

هرمزگان (پانا) - قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد شورای اقامه نماز در استان‌ها قوه متفکر و مرکز تامین امکانات مورد نیاز ستاد هستند.

کد مطلب: ۱۲۸۰۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
شورای اقامه نماز در استان‌ها قوه متفکر و مرکز تامین امکانات مورد نیاز ستاد هستند  

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان هرمزگان، گردهمایی دبیران ستاد اقامه نماز شهرستان های تابعه استان هرمزگان با حضور سید احمد زرهانی، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و شرکت دبیران و کارشناسان استان در سالن کنفرانس اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه با تلاوت آیاتی از کلام وحی و نواختن سرود جمهوری اسلامی آغاز شد.
سید احمد زرهانی ضمن قدردانی از تلاش های مدیر ستاد اقامه نماز استان و همکاران در تبیین فرهنگ و ارزش های اسلامی گفت: در قلمرو کارهای نماینده ولی فقیه استاد قرائتی قرآن ، مهدویت و نماز هر سه موضوع با چالش هایی روبرو است. قرآن در مهجوریت، مهدویت در تحریف و نماز با کاهلی روبرو است که برای خنثی کردن این چالش ها و کم کردن اثرات آن ها تمهیداتی اتخاذ شده است.
قائم مقام ستاد اقامه نماز در کشور بیان کرد: قرآن قانون اساسی جهان اسلام است که بحمدالله سرمایه گذاری های بزرگی برای آموزش آن از نظر حجم فراهم شده اما در عمل کمتر به آن پرداخته شده است.
وی در بحث مهدویت تاکید کرد: جامعه نخست نیازمند به شناخت امام زمان (عج) است، به ویژه در بحث کودکان، کسبه و بازار، در این راستا نیاز به سرمایه گذاری بیشتری داریم.
وی اظهار کرد: اساتید، علما و نخبگان جامعه در زمان غیبت باید تلاش بیشتری داشته باشند در این رابطه برای شناخت امام حی تکالیفی دارند که نیاز سرمایه گذاری و برنامه ریزی است. فعال کردن آموزش و پرورش، تجهیز طلاب جوان و مراکز تحقیقات پژوهشی نماز و مهدویت می توانند اقدامات موثر به ویژه در بحث های آموزشی و دستاوردهای آنها داشته باشند و نیاز به بازگو کردن نیست.
وی افزود: در حوزه نماز و مهدویت دشمن به شدت برنامه ریزی بلندمدت دارد و ما باید در این حوزه ها برنامه ریزی بلند مدت داشته و افق ها را مشخص کنیم به همین جهت در حوزه نماز سند راهبردی ۲۰ ساله را با همکاری علما ، روحانیون ، نخبگان، امامت جمعه و جماعت را در همه استان ها، در کلیه حوزه ها پیش بینی کرده ایم در ذیل آن ها شهرستان باید چه کار کنند.
سید احمد زرهانی تصریح کرد: ما امکانات زیادی در اختیار نداریم اما امکانات زیادی در اختیار ما قرار دارد و آن امکانات فراوانی است که در دستگاه های اجرایی است ما به عنوان ستاد اقامه نماز هزینه ای نکرده ایم و با استناد به آیه "الذین ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلاه" هر کس به تمکنی رسید اول هدف باید اقامه نماز اول وقت باشد و زمینه و امکانات آن را در جامعه مهیا نماید به همین جهت است که به هم به بحمدالله همه دستگاه های اجرایی کشور تمام امکانات و تجهیزات خود را در اختیار نماز قرار داده اند چون نماز موضوع همه امت اسلامی و در سایه هدایت مقام رهبری و توجه ویژه معظم اله بحث توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز در جامعه به خوبی پیش می رود.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگری از بیانات خود به موضوع شوراهای اقامه نماز اشاره و اظهار کرد: شوراهای اقامه نماز در مرکز استان با محوریت استانداران و حضور امام جمعه و سایر دستگاه و شهرستان ها با محوریت فرماندار، امام جمعه و دستگاه های عضو با ابلاغ وزیر کشور به موضوع نماز پرداخته اند و این شوراها در حال حاضر نه تنها گروه متفکر و مرکز تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز در استان ها هستند بلکه نقطه عطفی است که بحمدالله در حال حاضر کلیه دست اندرکاران در دولت، استانداران در استانها و فرمانداران در شهرستان ها در خدمت نماز هستند و مدیران استان ها با برنامه ریزی به نحو مطلوب از این قدرت در جهت ترویج و توسعه و گسترش فرهنگ الهی نماز به خوبی استفاده کنند.
مدیر ستاد اقامه نماز استان نیز در این گردهمایی با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد اقامه نماز شهرستان ها از میزبانی اداره کل بنادر و دریانوردی و همچنین از تلاش های محمدی مدیرکل و مسئول فرهنگی ستاد اقامه نماز مجموعه در جهت پرداختن به موضوع نماز قدردانی کرد.
وی در ادامه به تدوین سند تحول راهبردی نماز در استان اشاره کرد و افزود: با همکاری همه دست اندرکاران و مسئولین استان به ویژه استاندار، امام جمعه بندرعباس و همراهی نخبگان استان در تدوین سند راهبردی توسعه اقامه نماز در استان سپاسگزاری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار