عضو هیئت‌امنای ستاد اقامه نماز کشور:

فرهنگ اقامه نماز تنها به گفتار ترویج نمی‌یابد

سمنان (پانا) - عضو هیئت‌امنای ستاد اقامه نماز کشور، بابیان اینکه فرهنگ اقامه نماز تنها به گفتار ترویج نمی‌یابد، گفت: باید با رویکردهای علمی و عملی برای تشویق نوجوانان به اقامه نماز تلاش کرد.

کد مطلب: ۹۷۴۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ اقامه نماز تنها به گفتار ترویج نمی‌یابد

سید احمد زرهانی، در اجلاسیه نماز استان سمنان با عنوان «نماز و مدرسه» ضمن بیان اینکه مدارس و معلمان نقش غیرقابل‌انکاری در ترویج نمازخوانی در بین دانش آموزان دارند، گفت: مدارس نیازمند تشکیل اتاق فکر برای ترویج نماز هستند.

عضو هیئت‌امنای ستاد اقامه نماز کشور باتاکید بر اینکه مدیران مدارس نسبت به ایجاد اتاق فکر برای ترویج نماز باید اقدام کنند، افزود: این کار سبب می‌شود تا بهترین راه‌ها برای اجرای طرح‌های انگیزشی و رغبت دانش آموزان به مقوله نماز یافته و اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه بی‌توجهی به نماز عامل افزایش آسیب‌های اجتماعی است اظهارداشت: امنیت و آرامش خاطر در جامعه با توجه همگانی به نماز و ذکر بدست می‌آید.

زرهانی فزود: اگر دانش آموزان از دوران نوجوانی با مفاهیم عمیق اقامه نماز و ذکر آشنا شوند آنگاه جامعه اسلامی ما در آینده‌ای نه چندان دور صاحب سرمایه‌های عظیم امنیتی خواهد شد.

عضو هیئت‌امنای ستاد اقامه نماز، فرهنگ اقامه نماز و تشویق دانش آموزان به آن را خواستار شد و ابراز کرد: مدارس بهترین نقش‌آفرینی را در این زمینه‌دارند.

وی افزود: اگر اتاق‌های فکر نماز در مدارس تشکیل شود می‌توانیم به‌منظور مقابله با آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان، اقدامات شایسته‌تری را انجام دهیم.

زرهانی با بیان اینکه با توجه به بافت‌های فرهنگی و اجتماعی هر منطقه باید کودکان و نوجوانان را به سمت خداشناسی جهت داداذعان کرد: شکوه بندگی با گسترش فرهنگ نماز در جامعه نهادینه می‌شود و باید مسئولان با عزمی راسخ نسبت به این رکن مهم عبادت مسلمانان توجه جدی داشته باشند.

عضو هیئت‌امنای ستاد اقامه نماز در دیگر بخش سخنان خود خانواده را هم بزرگ‌ترین مراجع تشویق نوجوانان به نماز دانست و تأکید کرد: همه‌چیز بر دوش مدرسه و مسئولان نیست لذا خانواده‌ها می‌بایست بچه‌هایشان را به فرهنگ نماز ترغیب کنند چراکه این امر، سدی در برابر افزایش قابل‌توجه آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه مسئولان، خانواده و روحانیون به یک اندازه در ارتباط با نشر فرهنگ نماز در جامعه مسئول هستند، تصریح کرد: با اتخاذ رویه‌های علمی باید این مهم در کشور روز به روز تقویت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار