درخشش دانش‌آموزان استان فارس در نخستین جشنواره کشوری شعر مهدوی 

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از کسب رتبه‌های برگزیده نخستین جشنواره کشوری شعر مهدوی توسط دانش‌آموزان فارس خبر داد و گفت 92 تن از شرکت کنندگان دوره‌های متوسطه اول و دوم از استان فارس بوده است و از 14 آثار راه یافته به مرحله نهایی جشنواره 2 اثر مربوط به استان فارس بوده است.

کد مطلب: ۱۲۷۸۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
درخشش دانش‌آموزان استان فارس در نخستین جشنواره کشوری شعر مهدوی 

جهانبخش بانشی گفت: استان فارس بیشترین مشارکت ارسال آثار؛ به دبیر خانه برگزاری اولین جشنواره کشوری شعر مهدوی را داشته است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس در تشریح اهداف برگزاری این جشنواره گفت: گسترش و تعمیق فرهنگ انتظار و مهدویت؛ گسترش فرهنگ انتظار با استفاده از ادبیات آیینی کشور و آشنایی و معرفت افزایی نسبت به امام زمان (عج)، از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

بانشی افزود: محورها و موضوعات شرکت در جشنواره در قالب گفت‌وگوی صمیمانه با امام زمام عجل الله تعالی فرجه و شریف، از دریچه شعر؛ غم ناله‌های فراق حضرت و دعا برای سلامتی و فرج حضرت است.

وی اظهار کرد: بیشترین آمار شرکت کننده در این جشنواره مربوط به استان فارس بوده است که 92 تن از شرکت کنندگان دوره های متوسطه اول و دوم از استان فارس بوده است و از14 آثار راه یافته به مرحله نهایی جشنواره 2 اثر مربوط به استان فارس بوده است .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس افزود: دانش‌آموزان یاسمن صفار از دبیرستان فرزانگان شهرستان فسا و دانش آموز مریم زارعی از رحمت‌آباد شهرستان زرقان به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

بانشی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: از آنجایی که تربیت انسان موحد، مومن، معتقد به معاد، حقیقت‌جو وعاقل، عدالت‌خواه و صلح‌جو، ظلم ستیز، جهادگر، شجاع، ولایت مدار، منتظر، تلاشگر در جهت تحقق حکومت عدل جهانی، با اراده و امیدوار بر اساس نظام معیار اسلامی، ازمطالبات سند تحول در نظام تعلیم وتربیت است.

وی افزود: براساس همین سند، ایجاد ساز وکارهای ترویج ونهادینه سازی فرهنگ ولایتمداری، روحیه جهادی وانتظار" زمینه‌سازی برای استقراردولت عدل مهدوی (عج)"از وظایف اساسی نظام تعلیم وتربیت شمرده شده است .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: این اراده الهی است که روزی آن منجی حقیقی خواهد آمد، چرا که خداوند، خود فرمود: "و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین"ما می‌خواستیم بر مستضعفان زمین منت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم.

بانشی افزود: ما تا می‌توانیم باید عقلانیت جامعه را بالا برده و مردم را تشنه عدالت کنیم و جامعه بشری را در راه قیام عدالت‌طلبانه و ظلم‌ستیزانه حرکت بدهیم تا زمینه‌ساز ظهور آقا باشیم یعنی به سمت عدالت و عقلانیت حرکت کنیم، لذا برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) باید جامعه درمسیر عدالت طلبی قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که چطور می‌توانیم زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشیم، گفت: برای زمینه سازی ظهور حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف توجه و عمل به نکاتی از جمله بالا بودن سطح معرفتی در خود و افراد مرتبط، نسبت به جایگاه امام عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف مخصوصا افراد خانواده؛ بسیار مهم است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس افزود: باید فعالیت خود را در محیط کار و خانه متناسب به خواست حضرت قرار داد و همچنین برای دستیابی به این مهم باید موازین شرعی رعایت شود.

بانشی ادامه داد: برپایی مراسم به نام حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف با برنامه‌های صحیح که به بالابردن معرفت و روحیه دینی مردم کمک کند.

وی در تشریح دیگر کارهایی که می‌تواند زمینه ساز ظهور حضرت مهدی باشد، افزود: استفاده از راهکار دعا و زیارت هم چون دعای عهد، زیارت آل یس؛کمک به مردم و حل مشکلات آنان با عنوان امام مهدی، حضور در فعالیت‌هایی که به نام حضرت مهدی است، البته به شرطی که انحراف در آن نباشد؛ ایجاد تشکل‌های مربوط به امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از جمله دیگر کارهایی است که می تواند زمینه ساز ظهور حضرت حجت باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار