کارشناس مشاوره آموزش و پرورش منطقه ۴:

آموزش مهارت‌های زندگی عامل مهمی برای افزایش توانمندی دانش‌آموزان و مربیان است

تهران (پانا) - کارشناس مشاوره آموزش و پرورش منطقه ۴، آموزش مهارت های زندگی عامل مهمی برای افزایش توانمندی در جلوگیری از مشکلات و حل آنها در رفتار دانش‌آموزان و مربیان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مهارت‌های زندگی عامل مهمی برای افزایش توانمندی دانش‌آموزان و مربیان است

نشست کمیته علمی، اجرایی طرح نماد با حضور رابطان هسته مشاوره آموزش و پرورش منطقه ۴ در سالن اندیشکده تحول در اداره آموزش و پرورش منطقه برگزار شد.

طرح نماد، طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان، کنترل و کاهش میزان بروز اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی در جامعه است که از طریق مدارس دنبال می‌شود.

زهرا اصغرپور؛ کارشناس مشاوره آموزش و پرورش منطقه گفت: در نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان، معلمین، دانش‌آموزان و والدین آنها با شرکت در دوره‌های آموزشی در برابر آسیب‌های اجتماعی توانمند می‌شوند و با پاسخ دادن به سوالات استانداردی که از طریق سامانه پرسیده می‌شود، وضعیت کلی دانش آموز مشخص می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 10 مهارت اصلی زندگی توانمندی دانش آموزان و مربیان را افزایش خواهد داد؛ افزود: در این جلسه لزوم اجرای طرح نماد و شیوه‌نامه‌های مرتبط با طرح نماد تشریح شد و در راستای آموزش مهارت خودآگاهی که شامل مهارت هایی از جمله هوش هیجانی و مدیریت احساس و هیجانات و مهارت کنترل استرس و افزایش اعتماد به نفس و مهارت صبر و توکل و بخشایش گری و مشارکت و مسولیت پذیری و حل مسئله و تصمیم گیری توسط کارشناس مهارت های زندگی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی موجود در جامعه اعم از اعتیاد بیان کرد: اگر امروز طیف های مختلف جامعه گرفتار مواد مخدر هستند، به خاطر ضعف درونی آنهاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار