آثار «معلمان هنرمند» داوری می‌شود

تهران (پانا) - فرآیند داوری آثار معلمان هنرمند با حضور اساتید مجرب در اردوگاه شهید باهنر تا پایان هفته در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۱۲۷۶۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
آثار «معلمان هنرمند» داوری می‌شود

جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند سراسر کشور به همت معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش فارس برگزار می‌شود که اختتامیه این جشنواره نیز به زودی برگزار خواهد شد.

جریان سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ اسلامی، انقلابی، ملّی و بومی؛ تقویت مبانی فکری، فرهنگی و هنری معلّمان؛ ایجاد زمینه تحرّک، پویایی، شادابی و نشاط بیشتر معلّمان از طریق رقابت‌های سازنده و تعالی‌بخش؛ ایجاد فضای همدلی، هم‌افزایی، تعامل فرهنگی و اجتماعی و تبادل دانش و مهارت بین معلّمان؛ شناسایی معلّمان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ایجاد بسترهای لازم برای ارتقای دانش، بینش و مهارت‌های آنان؛ ارج‌گذاری و معرفی توانمندی‌ها و مهارت‌های علمی، ادبی و هنری معلمان؛ توسعه و تعمیق فعالیت‌های جمعی و گروهی و جذب حداکثری معلمان در فعالیت‌های فرهنگی و هنری؛ فراگیرسازی و مردمی کردن فعالیت­‌های فرهنگی و هنری معلّمان؛ استفاده از ظرفیت معلّمان هنرمند در راستای اهداف برنامه­ درس ملی و فعالیت­‌های تربیتی؛ تکریم و نکوداشت معلمان هنرمند به عنوان سرمایه‌های معنوی و ارزشمند نظام تعلیم و تربیت از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

به گزارش پانا، آفرینش­‌های ادبی؛ نقد ادبی و هنری؛ رسانه و فضای مجازی؛ هنرهای آوایی؛ هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه؛ هنرهای تجسمی از جمله شاخه‌های این جشنواره است. دومین دوره جشنواره معلمان هنرمند با 52 رشته (ادبی 7 رشته، نقد 3 رشته، رسانه و فضای مجازی 4 رشته، هنرهای آوایی 4 رشته، هنرهای نمایشی 8 رشته و هنرهای تجسمی 22 رشته) برگزار خواهد شد و مخاطبین این دوره از جشنواره معلمان تمامی دوره‌‌های تحصیلی شاغل در آموزش و پرورش؛ (رسمی، پیمانی، قراردادی، حق­ التدریس) هستند.

رشته‌های ویژه بازنشستگان نقد شعر، نقد داستان، پادکست، نمایشنامه نویسی، فیلمنامه نویسی، خوشنویسی، نقاشی است. رشته‌های نمایش عروسکی نخی، نمایش عروسکی دستکشی، ساخت عروسک نمایشی، نقاشی دیجیتالی و داستان مصور در دومین دوره حذف و رشته‌های نمایش عروسکی در تمامی گرایش‌ها، تئاتر خیابانی و محیطی به دومین دوره جشنواره اضافه شده است.

گفتنی است فرآیند داوری آثار معلمان هنرمند با حضور اساتید مجرب در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است.

عباس مهاجر سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی به همراه فرهاد قاسم پور معاون اداره کل امروز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه از روند این داوری بازدید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار