بازی‌های آسیایی هانگژو بدون تعویق و با سیستم «حلقه بسته» برگزار خواهد شد

تهران (پانا) - کمیته المپیک هند از دریافت نامه‌ای از سوی شورای المپیک آسیا خبر داد که از برگزاری بازی‌های آسیایی هانگژو در موعد مقرر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حکایت دارد.

کد مطلب: ۱۲۷۶۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
بازی‌های آسیایی هانگژو بدون تعویق و با سیستم «حلقه بسته» برگزار خواهد شد

به گزارش ایرنا، تورنمنت‌های ورزشی همچون جام جهانی، رقابت‌های قهرمانی و ... امسال بدون اعمال محدودیت‌های کرونایی درحال برگزاری بوده و این در حالی است که سازمان‌هندگان بازی‌های آسیایی در نظر دارند، ریسک نکرده و برای برگزاری بازی‌های ۲۰۲۲ هانگژو، سیستم «حلقه بسته»‌ای را مشابه آنچه در المپیک زمستانی پکن به اجرا گذاشتند، اعمال کنند.

پیش از این گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن بود که این رویداد ورزشی به دلیل نگرانی‌های ناشی از شیوع سویه جدید ویروس کرونا در چین، به تعویق بیافتد.

با این حال، کمیته المپیک هند به‌تازگی‌ از دریافت ایمیلی از سوی شورای المپیک آسیا (OCA) مبنی بر عدم تعویق بازی‌های آسیایی دریافت کرده است.

«ناریندر باترا» رئیس کمیته ملی المپیک هند، در این خصوص گفت: چهار یا پنج روز پیش اطلاعیه‌ای را از سوی شورای المپیک آسیا دریافت کردیم مبنی بر اینکه بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ به تعویق نیافتاده و طبق برنامه برگزار خواهد شد.

براساس اعلام تارنمای بازی‌های آسیایی هانگژو، اجرای موفق سیستم «حلقه بسته» که در جریان رقابت‌های جوجیتسو چین مورد آزمایش قرار گرفت، به عنوان رویداد آزمایشی برای بازی‌های آسیایی عمل خواهد کرد.

سیستم حلقه بسته بدان معنا است که ساکنان محلی کشور یا شهر میزبان اجازه ملاقات با ورزشکاران را نداشته و مقامات نسبت به برگزاری بازی‌ها بدون بروز اختلال در سیاست «کرونا صفر» چین، اطمینان حاصل خواهند کرد.

برخی از قوانین این سیستم مشابه همان مقرراتی است که در جریان المپیک توکیو مورد استفاده قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار