در گفت‌وگوی پانا با عضو سابق شورای عالی کار:

کارفرمایان برای افزایش دستمزد امسال اقناع شده‌اند

تغییر مصوبه شورای عالی کار به معنای ایجاد بی‌اعتمادی است و مشکل‌آفرین خواهد بود و هزینه‌های سنگین‌تری را به وجود خواهد آورد

تهران (پانا) – عضو سابق شورای عالی کار با بیان اینکه نمایندگان کارفرمایی برای افزایش دستمزد امسال اقناع شده‌اند، می‌گوید این نخستین بار است که بحث تجدید نظر در دستمزد مطرح شده است. در واقع کشور در شرایطی است که مصوبه شورای کار به صورت سه جانبه و با اقناع طرف‌های کارگری،‌ کارفرمایی و دولت به امضا رسیده و امکان بازنگری در آن به هیچ عنوان وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۲۷۶۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
کارفرمایان برای افزایش دستمزد امسال اقناع شده‌اند

ولی‌الله صالحی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد:‌ «کمیته مزد به طور معمول در نیمه دوم سال تشکیل و ماه‌ها کار کارشناسی بر روی مزد انجام تا در نهایت جمع‌بندی حاصل می‌شود.»

وی افزود: «مسیر تعیین مزد امسال به طور کامل طی شده و نمایندگان کارفرمایی در موضوع افزایش دستمزد سال جاری اقناع شده‌اند و نمی‌توان آن را تغییر کرد. مصوبه شورای عالی کار منتشر‌شده و به اطلاع عموم مزدبگیران رسیده است و تغییر در آن نیز تبعات دارد.»

فعال جامعه کارگری با بیان اینکه واحدهای بزرگ صنعتی و کارخانجات بالاتر از کف حقوق را به کارگران پرداخت می‌کنند، عنوان کرد:‌ «گروه‌های یک بیش از این اعداد حداقل مزد به کارگران پرداخت می‌کنند. البته صنوف و واحدهایی که حجم کار آنها پایین‌تر است و به نوعی ممکن است پرداخت این ارقام برای آنها سنگین باشد. بنابراین باید مشوق‌هایی از سایر مبادی برای آنها در نظر گرفته شود تا اشتغال موجود حفظ و حتی اشتغال جدید ایجاد شود.»

عضو سابق شورای عالی کار تصریح کرد: «این نخستین بار است که بحث تجدید نظر در دستمزد مطرح شده است. در واقع کشور در شرایطی است که مصوبه شورای کار به صورت سه جانبه و با اقناع طرف‌های کارگری،‌ کارفرمایی و دولت به امضا رسیده و امکان بازنگری در آن به هیچ عنوان وجود ندارد.»

وی اظهار کرد:‌ «تغییر مصوبه شورای عالی کار به معنای ایجاد بی‌اعتمادی است و مشکل‌آفرین خواهد بود و هزینه‌های سنگین‌تری را به وجود خواهد آورد.»

عضو سابق شورای عالی کار گفت:‌ «برخی از کارفرمایان نیروی انسانی را به عنوان منابع نمی‌بینند و تنها نگاه ابزاری به کارگر دارند که جای تاسف دارد.»

صالحی گفت:‌ «افزایش دستمزد و ارتقای زندگی کارگران موجب افزایش بهر‌ه‌وری نیروی انسانی خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار