مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد:

ارتقای معیشت معلمان یک دغدغه عمومی است

معلم و خبرنگار هر دو در خط مقدم مبارزه با بی‌سوادی قرار دارند / ۱۵۰ برنامه طی هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود / طرح رتبه‌بندی قطعا رضایت‌مندی معلمان را در پی خواهد داشت

یاسوج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری که به مناسبت هفته بزرگداشت معلم برگزار شد عنوان کرد ارتقای معیشت معلمین یک دغدغه عمومی است و انتظار ما این است که معلمان مطالبات خود را با زبان منطق بیان کنند.

کد مطلب: ۱۲۷۵۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای معیشت معلمان یک دغدغه عمومی است

حسنعلی عزت خواه در این نشست با تبریک روز معلم گفت: معلم است که بر روی مغزها کار می‌کند و این مغز نسل نو را می‌تواند به قله سعادت رهنمون کند و اگر معلم تهذیب شده نباشد، جامعه می‌تواند راه ضلالت را در پیش بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شباهت خبرنگار و معلم اظهار کرد: رسانه‌ها در خط مقدم شکستن جنگ روانی هستند و شباهت معلم با خبرنگار در این است که هر دو در خط مقدم مبارزه با بی‌سوادی قرار دارند و کار هر دو روشنگری است و سطح آگاهی جامعه را بالا می‌برند.

وی با بیان اینکه 150 برنامه در هفته بزرگداشت معلم در سطح استان اجرا می‌شود، افزود: برگزاری برنامه تقدیر از معلمین نمونه و پیشکسوتان، تقدیر از منتحبین استانی به تعداد 30 نفر، تقدیر از 69 معلم، تقدیر از 30 معلم مدارس غیردولتی، برگزاری مسابقه کتابخوانی در هفته معلم، تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی، برنامه کوهپیمایی و غبارویی از گلزار شهدا از اهم برنامه‌های هفته معلم در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

قریب به 1000 نفر تا اول مهر جذب آموزش و پرورش می شوند

عزت خواه به کمبود فضای آموزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: تراکم در بویراحمد خیلی بالاست ولی با کمکی که نمایندگان مجلس و استاندار داشت، قریب به 3 تا 4 مدرسه کار ساخت را شروع کرده‌اند؛ مدارسی هم قبلا داشتیم که نیمه‌تمام بودند و الأن جدیت گرفته‌اند که به اتمام برسند.

وی افزود: در یک بازدید از مدارس بویراحمد مشاهده شد که در برخی مدارس دانش آموزان ایستاده سر کلاس حاضر می شوند، ۳۰۰۰ دانش آموز در شهرستان بویراحمد صندلی برای نشستن ندارند که ۶۰۰ صندلی مهیا شد و مابقی نیز با رایزنی و پیگیری هستیم برای خرید که ان‌شاءالله رفع خواهد شد.

عزت خواه در خصوص تعداد معلمان بازنشسته و به کارگیری معلمان جدید در استان گفت: ۷۰۰ نفر معلم بازنشسته می شوند و قریب به هزار نفر جایگزین آنها در طرح های مختلف از جمله طرح امین، ماده ۲۸ و نهضتی ها و سایرین خواهند شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد اشکالات طرح رتبه بندی اظهار کرد: آیین نامه آن نوشته شد اما ایراداتی به آن گرفتند که مدیران کل استانی نیز در نشستی به آن ایراد وارد کردند و قرار شد حتی نظر معلمان و آموزگاران را نیز در این طرح لحاظ کنند.

وی تاکید کرد: طرح رتبه بندی اولین برنامه ای است که در تاریخ عمر آموزش و پرورش در یک کلاس درس و در یک مدرسه بعنوان یک مصوب مهم در مورد آن تصمیم گیری می شود.

عزت خواه در مورد علت تاخیر در اجرای طرح رتبه بندی گفت: این تاخیر بخاطر پخته تر شدن طرح است انشاالله به زودی این طرح اجرا خواهد شد و قطعا رضایت مندی معلمان را در پی خواهد داشت.

حمایت آموزش و پرورش از معلم دستگیره شده در یاسوج

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص معلم دستگیر شده در یاسوج بیان کرد: در لحظات اول ورود کردیم و پس از اینکه با سپاه رایزینی و صحبتهایی داشته ایم، با احترام این معلم را خواستند و از مسئولان و فرمانده سپاه فتح که برای آموزش و پرورش حرمت قایل شدند، تشکر می کنم.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای معیشت معلمین یک دغدغه عمومی است و انتظار ما این بود که معلمین به خیابان نیایند و مطالبات خود را با زبان منطق بیان کنند.
عزت خواه تأکید کرد: توصیه می‌کنم آنهایی که دلسوز انقلاب هستند وارد این بازی‌های سیاسی که توسط برخی از معاندین نظام طرح شده است، نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار