در نشست همکاری مدیرکل آموزش و پرورش و فرمانده مرزبانی استان خراسان‌ شمالی عنوان شد:

امنیت و آرامشی که در کشور داریم به برکت حضور ارزشمند و مقتدر مرزبانان است

بجنورد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ شمالی تاکید کرد امنیت و آرامشی که در کشور وجود دارد، به برکت حضور ارزشمند و مقتدر مرزبانان است.

کد مطلب: ۱۲۷۳۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
امنیت و آرامشی که در کشور داریم به برکت حضور ارزشمند و مقتدر مرزبانان است

ابوالقاسم اکبری در ابتدای نشست صمیمی با فرماندهی مرزبانی استان گفت: این تفاهم نامه بین آموزش و پرورش استان و مرزبانی به منظور بهره گیری از توانمندی های پژوهشی؛ علمی آموزشی و تحقیقاتی بالقوه و بالفعل اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی در جهت همکاری هر چه بیشتر با فرماندهی مرزبانی خراسان شمالی و در راستای توسعه امور پژوهشی و آموزشی و انتقال تجربیات اطلاعات و امکانات دو طرف انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه رسالت همه انبیاء و اولیاء الهی تعلیم و تربیت بوده گفت: آموزش و پرورش این رسالت خطیر را بر عهده دارد و با برنامه ریزی دقیق، هدف گذاری هوشمندانه و کار جهادی با توجه به سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب، اسناد بالادستی بویژه شعار سال (تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین) بتوانیم انسان هایی در تراز دین مبین اسلام و در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

اکبری با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به مناطق مرزی گفت: 11 مدرسه تک معلمی داریم و 120 مدرسه زیر 5 نفر دانش آموز هستند که بخشی از این مدارس در روستاهای مرزی است که امیدواریم با هماهنگی و همدلی بتوانیم خدمات بسیار خوبی را داشته باشیم.

در ادامه این دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: همکاری های مشترک در موضوعات برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی، محتواسازی با موضوعات مرز، تبادل اطلاعات و فراهم کردن امکان استفاده از کارهای پژوهشی و آموزشی برای محققان صورت می گیرد.

اکبری افزود: امنیت پایدار مرزها مرهون تلاش ها و مجاهدت های مرزبانان دلیر و غیور ایران اسلامی است و باید قدردان زحمات و تلاش های نیروهای مرزبانی بود.

وی خاطرنشان کرد: با امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه معرفی و گرامیداشت شهدای مرزبانی و نامگذار ی مدارس به نام شهدای مرزبان یکی دیگر از برنامه های این تفاهم نامه است.

سردار داوطلب فرمانده مرزبانی خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه کل جامعه مدیون آموزش و پرورش است، اظهار کرد: انسانی که سواد و ارتباطی با آموزش و پرورش نداشته باشد نابینا است.

وی افزود: ما به تلاش معلمان عزیز در آخرین روستاهای مرزی پی می بریم و از زحمات همه عزیزان تقدیر و تشکر می کنیم و آمادگی لازم برای همکاری با آموزش و پرورش را داریم.

در پایان این دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با حضور 3 استان تهران، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان در تاریخ 28 و 29 اردیبهشت 1401 به مدت دو روز با محوریت بازدید، بررسی چالش ها و فرصت های وجود مرزهای مشترک خشکی با تاکید بر خراسان شمالی برگزار می شود.

لازم به ذکر است در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری میان آموزش و پرورش استان و فرماندهی مرزبانی استان نیز منعقد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار