علیرضا کریمیان:

برای تحقق جوانی جمعیت،آموزش وپرورش تهران از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، نقش آموزش و پرورش را به عنوان یکی از متولیان تعلیم و تربیت، در زمینه تحقق قانون خانواده و جوانی جمعیت مهم دانست.

کد مطلب: ۱۲۷۳۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
برای تحقق جوانی جمعیت،آموزش وپرورش تهران از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، نقش آموزش و پرورش را به عنوان یکی از متولیان تعلیم و تربیت، در زمینه تحقق قانون خانواده و جوانی جمعیت مهم دانست.

علیرضا کریمیان با استناد بر اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی و با توجه به اینکه مواد ٣٣ و ٣۴ این قانون مربوط به فعالیت های آموزش و پرورش است. در رابطه با ضرورت جوانی جمعیت گفت: یکی از مولفه های قدرت جهانی؛ جمعیت است، همانطور که این امر در بسیاری از نقاط جهان مورد توجه است، اگر جمهوری اسلامی بخواهد در فضای امنیتی، سیاسی و نظامی دارای قدرت باشد باید به مسأله جمعیت توجه ویژه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، ریشه رشد و جوانی جمعیت را در منافع ملی دانست و خاطرنشان کرد: امروزه کارشناسان معتقدند موضوع افزایش جمعیت باید در رأس فعالیت ها و اقدامات باشد، بنابراین آموزش و پرورش به عنوان یکی از متولیان مهم امر تعلیم و تربیت و آموزش، باید در حوزه فرهنگ‌سازی موضوع خانواده و جوانی جمعیت فعالیت ویژه ای داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پروروش پایتخت، تشخیص درست جامعه هدف، توجه به نیروی انسانی و توانمندسازی آن را از عوامل مهم تحقق این هدف خواند و افزود: می بایست نگاهی بلندمدت به این فرهنگ‌سازی داشته باشیم. در این حوزه توجه به دانش آموزان متوسطه دوره دوم و آگاهی بخشی و آماده سازی آنها موجب تصمیم گیری های درست در سن ازدواج خواهد شد.

کریمیان در پایان ضمن اشاره بر منویات مقام معظم رهبری و تاکید بر نقش آموزش و پرورش در راستای افزایش جمعیت تصریح کرد: آموزش و پرورش باید از تمام ظرفیت های خود در راستای آموزش خانواده و جمعیت در سه حوزه مدرسه، خانواده و نیروی انسانی اقدام کند و با استفاده از کارشناسان متخصص و با قدرت و قوت، اقدامات شایسته ای در این زمینه انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار