علیرضا کریمیان:

ساماندهی نیروی انسانی از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش در راستای پروژه مهر است

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، با اشاره به کمبود نیروی انسانی تخصصی در آموزش و پرورش شهر تهران؛ از آن به عنوان یک ابر چالش یاد کرد و ساماندهی نیروی انسانی را یکی از اولویت‌های قابل توجه آموزش و پرورش شهر تهران دانست.

کد مطلب: ۱۲۷۴۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی نیروی انسانی از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش در راستای پروژه مهر است

نشست مشترک شورای معاونین اداره کل و مدیران مناطق آموزش و پرورش شهر تهران با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در محل اردوگاه فرهنگی و تربیتی شهید چمران برگزار شد.

کریمیان در آستانه روز قدس این روز را موعد همگرایی امت اسلامی خواند و با دعوت از فرهنگیان مناطق نوزده گانه شهر تهران در راهپیمایی روز قدس؛ ابراز امیدواری کرد به فضل الهی با حضور با شکوه فرهنگیان در راهپیمایی روز قدس؛ بر شکوه مراسم افزوده شود.

وی در ادامه با اشاره به هفته گرامی داشت مقام شامخ معلم بر تکریم شأن و جایگاه معلمان تاکید و خاطرنشان کرد: در تمام مناطق کارگروهی جهت گرامی داشت مقام والای معلم تشکیل و برای برگزاری این مراسم و قدردانی و گرامی داشت این رسالت بی همتا و ممتاز در کل سطح شهر تهران با جهد و جهاد عالمانه برنامه ریزی های لازم انجام شود تا علاوه بر انجام مقدمات برگزاری مراسم تقدیر درخور جایگاه و شأن معلمان فرهیخته شهر تهران همراه با یک پیوست فرهنگی، زمینه سازی گرامی داشت و تجلی مقام معلم به معنای واقعی آن انجام شود.

ساماندهی نیروی انسانی و تشکیل کلاس درس؛ اولویت های اصلی پروژه مهر در شهر تهران است

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کمبود نیروی انسانی تخصصی در آموزش و پرورش شهر تهران؛ از آن به عنوان یک ابر چالش یاد کرد و ساماندهی نیروی انسانی را یکی از اولویت های قابل توجه آموزش و پرورش شهر تهران دانست که با سیاست های اداره کل آموزش و پرورش و تجربه گردانی صورت گرفته و مداقه و نظارت لازم در حال برنامه ریزی مجدانه برای رفع آن هستیم.

وی استفاده از تمام ظرفیت های آموزش و پرورش را در راستای اثربخشی فعالیت های آموزشی و پرورشی مهم خواند و گفت: ساماندهی نیروی انسانی و فضای های آموزشی و پرورشی به صورت برنامه دار برای بهبود روند شرایط موجود و اثرگذاری مطلوب در حال پیگیری و اجرا است.

کریمیان در مورد پروژه مهر؛ رویکرد اصلی و مدیریتی آموزش و پرورش شهر تهران را ساماندهی نیروی انسانی و تشکیل کلاس درس به منظور جلوگیری از هدر رفت منابع انسانی برشمرد و یادآور شد: اگر منابع انسانی درست مدیریت شود و روند تصمیم سازی ها و برنامه ریزی ها به خوبی اجرا گردد، ساماندهی و مدیریت تمامی فرایندهای سازمانی به درستی انجام می شود.

توجه به خانواده، جوانی جمعیت و مسأله حجاب و عفاف، از رویکردهای اصلی برنامه های تربیتی آموزش و پرورش است

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن اشاره بر عملکرد مطلوب مناطق شهر تهران در بازگشایی مدارس در ١۴ فروردین ١۴٠١؛ بر اهتمام تمام مناطق برای تحقق هرچه بهتر پروژه مهر تاکید کرد.

علیرضا کریمیان در این جلسه با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست های دولت انقلابی و مردمی در خصوص اهمیت توجه به موضوع خانواده و جوانی جمعیت افزود از موارد مهم مورد توجه آموزش و پرورش شهر تهران فرهنگ سازی و برنامه ریزی همراه با اقدام و عمل برای این موضوع اساسی است که باید در سرلوحه کار همه ی مدیران و فعالان موثر فرهنگی شهر تهران قرار گیرد زیرا نقش آموزش و پرورش به عنوان یکی از متولیان اصلی تعلیم و تربیت نقشی بی بدیل بوده و هست.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت رعایت و توجه به اصول اخلاقی و انسانی دین مبین اسلام بر حفظ حجاب و عفاف به عنوان وصیت، سفارش و ثمره خون شهدای عزیز اسلام و انقلاب در کنار تکریم و احترام به مردم تاکید کرد و خواستار همت جهادی تمامی خدمتگزاران عرصه تعلیم و تربیت با استفاده از تمامی امکانات برای حفظ ارزش ها شد.

اردوگاه ها بستر مناسبی برای انجام فعالیت های پرورشی و فرهنگی هستند

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت یکی از بسترهای مناسب برای انجام فعالیت های پرورشی و فرهنگی را اردوگاه ها برشمرد و لزوم احیاء و بهسازی تمامی فضاهای اردوی و ورزشی برای رشد و شکوفایی اینده سازان را به عنوان یکی از شاخصه اصلی، مهم و نیازمند توجه دانست تا ضمن بهره مندی دانش آموزان و خانواده عظیم فرهنگیان با وجود ظرفیت های اینچنین اقدامات ارزشمند تربیتی تحقق یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت، در پایان با توجه به فرمان سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی» تلاش برای فعالیت در این زمینه را محور اساسی اقدامات خواند و بر استفاده از نیروی انسانی انقلابی و ولایی برای تحقق این رهنمود مقام معظم رهبری تاکید کرد تا با توجه به این ارزش ها ضمن پیشبرد هرچه بهتر اهداف و برنامه های آموزش و پرورش و نظام جمهوری اسلامی اقدامات جهادی و انقلابی موثر و ثمر بخش تحقق یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار