معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

ارتقای پیشرفت آموزشی مبتنی بر سند تحول بنیادین، محور اصلی آموزش و پرورش است

مشهد (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت ارتقای پیشرفت آموزشی با رصد نظارتی مستمر مبتنی بر سند تحول بنیادین نگاه و محور اصلی کار، در مسیر فعالیت است.

کد مطلب: ۱۲۷۲۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای پیشرفت آموزشی مبتنی بر سند تحول بنیادین، محور اصلی آموزش و پرورش است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، محمود رضایی در اجلاس روسای جدیدالانتصاب با بیان اینکه در مقطع متوسطه اول و دوم با سرنوشت دانش آموزان در ارتباط هستیم، افزود: در آموزش و پرورش استان تلاش برای رشد همه جانبه و تمام ساحتی دانش آموزان داریم و در این مسیر مشکلات حوزه آموزشی باید احصاء و نقاط قوت و ضعف شناسایی شود.

وی تاکید کرد: آموزش متوسطه ویترین آموزش است و باید در زمینه هدایت تحصیلی رویکردها و برنامه‌های جدیدی داشته باشیم که از آن جمله می توان به ایجاد انگیزه در هنرستان ها، نگاه ویژه به هنرستان ها در تامین نیازها و مزین کردن هنرستان ها با شاخص های کارآفرینی اشاره کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: ارتفای پیشرفت تحصیلی مبتنی بر برنامه باید محقق شود و برای این منظور همه ما امسال سال سختی را داریم که مهمترین علت آن تعطیلی دو ساله آموزش حضوری است.

وی افزود: آموزش مجازی طی این دو سال برقرار بوده است، اما تعطیلی آموزش حضوری و عدم حضور و تجربه دانش آموزان در کلاس درس و امتحانات حضوری آسیب ها و فشارهای فراوانی را به همراه دارد و تبعاتی از جمله افت تحصیلی، ترس دانش آموزان از آزمون، افت آموزش و... از جمله موارد موجود است.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت حفظ کرامت و شأن معلم در آموزش و پرورش گفت: معلم عزتمند، می‌تواند دانش آموز عزتمند تربیت کند بنابران باید به این مهم بیش از پیش توجه شود.

وی ارتقای کیفیت آموزشی در همه مدارس را بسیار مورد توجه دانست که طبق برنامه انجام می‌شود و ادامه داد: توجه به عدالت آموزشی و نیروی انسانی به عنوان سرمایه مهم آموزش و پرورش به ویژه در مناطق محروم از دیگر موارد مورد توجه ماست.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح جامع بازماندگان از تحصیل در استان گفت: از مجموع 40 هزار بازمانده از تحصیل استان تاکنون 14 هزار نفر جذب شده که بسیار کم است و باید برای اجرای بهتر این طرح، ستادی در این زمینه تشکیل شود.

وی وضعیت نیروی انسانی و کمبود معلم را از چالش های بزرگ آموزش و پرورش استان ذکر و بیان کرد: با تامین معلم از همه روش های موجود از جمله حق التدریس و خرید خدمات آموزشی و...، هم اکنون 8 هزار معلم در استان کمبود داریم که در صورت عدم برنامه‌ریزی موثر با چالش بیشتری در این زمینه روبرو خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار