تدوین ۱۱۰ گزارش حسابرسی در قالب ملی و استانی توسط دیوان محاسبات

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت در نشست امروز عملکرد ۱۴۰۰ دیوان محاسبات با حضور بذرپاس رئیس کل دیوان مورد بررسی قرار گرفت و براساس گزارش دیوان در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۲ گزارش حسابرسی عملکرد در قالب ۲۰ پروژه ملی و ۳۲ پروژه استانی توسط دیوان در مرحله اول به انجام رسیده است، در مرحله دوم نیز تعداد ۵۸ گزارش حسابرسی عملکرد ۲۰ پروژه ملی و ۳۸ استانی انجام شده است.

کد مطلب: ۱۲۷۱۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
تدوین ۱۱۰ گزارش حسابرسی در قالب ملی و استانی توسط دیوان محاسبات

به گزارش خانه ملت، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: عملکرد سال 1400 و برنامه‌های 1401 دیوان محاسبات کشور با حضور بذرپاش رئیس و کامکار دادستان دیوان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بذرپاش در این جلسه ضمن اشاره به رویکردهای تحولی دیوان محاسبات، مباحث مربوط به هوشمندسازی کارکردهای دیوان مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات، نقش‌آفرینی فعال دیوان در پیشرفت کشور، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های کلان، جوانسازی، توسعه منابع انسانی و پویایی ساختارها و فرآیندها برای نیل به سرآمدی دیوان، توسعه شفافیت پیشگیری و مقابله با فساد، تقویت رویکرد نظارت مردم پایه و نقش‌آفرینی در تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری را برای نمایندگان تشریح کرد.

میرتاج‌الدینی تاکید کرد: براساس اعلام رئیس کل دیوان محاسبات در سال 1400 تعداد 52 گزارش حسابرسی عملکرد در قالب 20 پروژه ملی و 32 پروژه استانی توسط دیوان در مرحله اول به انجام رسیده است، در مرحله دوم نیز تعداد 58 گزارش حسابرسی عملکرد 20 ملی و 38 استانی انجام شده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: بذرپاش در خصوص ایجاد تحول در نظام بررسی و تدوین تفریغ بودجه سنواتی نیز مطرح کرد؛ دیوان با کاهش زمان تهیه و ارائه تفریغ بودجه 6 ماه زودتر از موعد مقرر و تنظیم آن به صورت گزارش‌های دو ماهه توانسته ضمن ارتقا کیفیت و جامعیت این گزارش‌ها، منابع اطلاعاتی خوبی را در دسترس نمایندگان قرار دهد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بیان کرد: دیوان محاسبات در سال 1400 توانسته با برگزاری نشست های تخصصی با دستگاه های اجرایی برای شناسایی تکالیف قانونی، چالش‌ها، نقاط ضعف و ... به ترک فعل مسئولان در رابطه با قوانینی از جمله هوای پاک، حمایت از تجاری سازی شرکت های دانش بنیان، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ... گزارش‌هایی را تدوین و ارسال کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار