شهید‌‌‌ «علی‌اکبر سلیمی ‌جهرمی» به‌عنوان شهید‌‌‌ شاخص سال 1401 اعلام شد‌‌‌

تهران (پانا) - از سوی سازمان بسیج فرهنگیان کشور، شهید‌‌‌ «علی‌اکبر سلیمی» رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به عنوان شهید‌‌‌ شاخص سال 1401 معرفی شد.

کد مطلب: ۱۲۷۰۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
شهید‌‌‌ «علی‌اکبر سلیمی ‌جهرمی» به‌عنوان شهید‌‌‌ شاخص سال 1401 اعلام شد‌‌‌

شهید «علی‌اکبر سلیمی ‌جهرمی» متولد 1317 در جهرم استان فارس، مبارزه با رژیم پهلوی را از سال 32 شروع کرد. علاقه زیادی به تحصیل داشت و در دانشسرای عالی مقدماتی دوره دید و معلم شد، بعد به تهران آمد و به دلیل مبارزات سیاسی که داشت با وجود اینکه در رشته پزشکی قبول شد، به دانشگاه راه نیافت.

وی بعدها در رشته زبان انگلیسی در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شد. مبارزات سیاسی خود را همراه گروه شهیدان رجائی و دستغیب ادامه داد. شهید علی اکبر سلیمی جهرمی از سال 1336 به عنوان آموزگار در دبستان‌های جهرم استخدام و به مدت 23 سال در این مقطع در نقاط مختلف کشور، خدمت کرد و در سال 1359 مدتی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بود.

شهید سلیمی از موسسین انجمن اسلامی معلمان بود و در تشریف فرمایی امام خمینی (ره) به ایران شرکت فعال داشت.

وی در 25 فروردین 1360 طی حکمی از سوی شهید رجایی، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور شد؛ سلیمی جهرمی سرانجام در حادثه بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری به همراه 72 نفر دیگر از همرزمانش به شهادت رسید.

گفتنی است شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد و دو مدرسه و یک خیابان به نام شهید علی‌اکبر سلیمی جهرمی در شهرهای جهرم و تهران و سالنی به نام این شهید در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نامگذاری شده است.

یادمانی از این شهید عالی مقام و شهید کاظم موسوی در ساختمان مرکزی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برپا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار