مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور خبر داد

«لبخند رضایت»؛ پویشی برای تکریم و قدردانی از معلمان

تهران (پانا) - سرتیپ دوم پاسدار مطهری با اشاره به پویش «لبخند رضایت» در بسیج فرهنگیان گفت که این پویش را از مهر ماه سال 1399 آغاز کردیم. بسیج فرهنگیان وظیفه خود دانست که این مجاهدت خاموش را به سمع و نظر جامعه برساند و تقدیر همگانی از معلمان انجام شود.

کد مطلب: ۱۱۸۱۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
«لبخند رضایت»؛ پویشی برای تکریم و قدردانی از معلمان

برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو در گفتگوی ویژه با موضوع سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز گرامیداشت مقام معلم با سرتیپ دوم پاسدار عباس مطهری مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور به صورت تلفنی گفتگو کرد.

سرتیپ دوم پاسدار عباس مطهری با اشاره به اینکه با شیوع کرونا خیلی از افراد صدمه دیدند و رنج کشیدند اظهار کرد: برخی از افراد به خاطر مبتلا شدن به این ویروس صدمه دیدند و برخی به خاطر خدماتی که در این دوران ارائه کردند دارند رنج می کشند و رنج کشیدند که بخشی از این افراد کادر درمان هستند و بخش دیگر کادر معلمین هستند.

وی تصریح کرد: ظاهر امر این بود که مدرسه ها تعطیل هستند اما در باطن امر آن ها مجاهدت خاموشی را انجام می دهند تا چراغ تعلیم و تربیت روشن بماند. اینها چندین برابر زمانی که در مدرسه وقت می گذاشتند در خانه هایشان وقت گذاشتند تا آموزش مجازی را به سرانجام برسانند و مطلب را به دانش آموزان منتقل کنند و به اولیا آن ها پاسخ بدهند. آن ها واقعا در این مدت زحمت کشیدند و جای تقدیر و تشکر از همه این معلم های بزگوار است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور در خصوص این که چه باید کرد تا تکریم معلمان در طول سال به صورت مستمر باشد، بیان کرد: خروجی و داده ای که از معلم به دانش آموز منتقل می شود تا آخر عمر وجود دارد. ما باید توجه داشته باشیم که معلمین عزیز ما دارند سرمایه دانش و تربیت را به دانش آموزان منتقل می کنند که از آن لحظه تا آخر عمر اگر قدرش را بدانند از آن بهره خواهند برد. بنابراین لازم است که همیشه حواسمان به معلمین خود باشد. در دین اسلام ارزش و احترامی که برای معلم قائل شدند بی نظیر است.

سرتیپ دوم مطهری با انتقاد از تاثیرات منفی فضای مجازی اظهار کرد: متاسفانه با فیلم ها و آثاری که در فضای مجازی منتشر می شود، ادب را در گفتار، رفتار، نگاه و طرز لباس پوشیدن کاهش داده است. احترام به معلم شاخه ای از ادب است وقتی که ادب مخدوش شود احترام به معلم هم متاسفانه کاهش می یابد.

وی با اشاره به پویش «لبخند رضایت» در بسیج فرهنگیان گفت: این پویش را از مهر ماه سال 1399 آغاز کردیم. در واقع وقتی متوجه شدیم معلم ها دارند مجاهدت خاموش انجام می دهند، بر آن شدیم وظیفه بسیج فرهنگیان است که این مجاهدت خاموش را به سمع و نظر جامعه برساند و یک تقدیر همگانی از معلم ها انجام شود. این تقدیر به روش های مختلف در شهرستان ها و استان ها انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار