استاندار قم؛

حل مشکلات دانشگاه فرهنگیان قم با اولویت بندی پیگیری می شود

قم (پانا) - استاندار قم و رئیس هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان برپیگیری حل مشکلات دانشگاه فرهنگیان قم با در نظر گرفتن اولویت بندی، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۰۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
حل مشکلات دانشگاه فرهنگیان قم با اولویت بندی پیگیری می شود

جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان قم با حضور استاندار، رئیس دانشگاه قم، مدیرکل آموزش و پرورش استان و دیگر اعضا، برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، «حسن محمدپور» رئیس دانشگاه فرهنگیان استان در سخنانی با تبریک سال نو و گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان، گزارشی از اقدامات و برنامه های این دانشگاه بیان کرد.
وی با اشاره به مشکلات پردیس حضرت معصومه(س) این دانشگاه عنوان کرد: کمبود فضای آموزشی، فرهنگی، دانشجویی، خوابگاهی و فرسودگی بناها با توجه به حضوری شدن و افزایش تعداد دانشجویان، همچنین مشکل کمبود نیروی انسانی هیات علمی و...از مسائل مبتلابه و گریبانگیر این مجموعه است و زیبنده استان نیست که بخاطر مشکلات فوق، سال تحصیلی آینده، دانشجوی دختر بومی نپذیریم.
وی در ادامه، اختصاص یکی از مدارس همجوار پردیس حضرت معصومه(س) به مدت 5 سال و احداث ساختمان چندمنظوره شامل سلف سرویس، خوابگاه و سالن همایش را از راهکارهای حل مشکلات این پردیس خواند.
محمدپور همچنین برنامه ریزی برای احداث دانشگاه جامع فرهنگیان استان و نیز توسعه رشته های کارشناسی ارشد را از دیگر مباحث لازم التوجه در خصوص این دانشگاه عنوان کرد.
در ادامه، «علیرضا رحیمی» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت توجه به دانشگاه فرهنگیان، فصل الخطاب است، عنوان کرد: طی چند سال گذشته، این تصور که از فارغ التحصیلان دانشگاه های دیگر برای جذب معلم استفاده کنیم، تربیت معلم را به حاشیه برد و منجر شد فارغ التحصیلان این دانشگاه در مدت سه سال از 24 هزار نفر به 3800 نفر رسید.
وی افزود: تنها بر اساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان است که می توان در صورت کمبود معلم، از فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها نیز استفاده کرد.
رحیمی ادامه داد: در حال حاضر رقابتی بین دانشگاه های فرهنگیان استان های کشور در احداث دانشگاه جامع فرهنگیان ایجاد شده است.
در ادامه، «سیدعلی محمدی» مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار آموزش و پرورش قم، با اشاره به پیشنهاد اختصاص یک واحد آموزشی به طور موقت به دانشگاه فرهنگیان، خاطرنشان کرد: ناحیه چهار وضعیت بسیار متراکمی از لحاظ آمار دانش آموزان دارد و در این زمینه شدیدا دچار کمبود فضای آموزشی هستیم.
«سیدمحمدتقی شاهچراغی» استاندار قم و رئیس هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان نیز با اشاره به سابقه آشنایی و ارتباط خود با دانشسراها و شهدای همرزم خود در تربیت معلم، بر ضرورت حل مشکلات دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و گفت: باید با ارائه پیشنهادات متناسب، در زمینه اولویت بندی و حل مشکلات گام های فوری و اساسی برداشت و نیز با تمرکز بر مشکل تامین زمین از طریق راه و شهرسازی و سازمان ملی مسکن، در این راستا نیز اقدام کرد.
در جلسه فوق، حجت الاسلام والمسلمین «عسگر دیرباز» رئیس دانشگاه قم، رئیس پردیس حضرت معصومه(س) و تعدادی دیگر از اعضای هیات امنا از جمله، اساتید دانشگاه فرهنگیان و مسئولانی از استانداری و آموزش و پرورش حضور داشتند.
اعضای هیات امنا همچنین بخش هایی از پردیس حضرت معصومه(س) را بازدید کرده و به مزار شهید گمنام مدفون در این پردیس ادای احترام نمودند.
خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار