حساب‌های بانکی فدراسیون فوتبال مسدود شد

تهران (پانا) - سهل انگاری‌های شهاب عزیزی خادم که طی 11 ماه غیر از درخواست استمهال، حتی یک اقدام حقوقی برای حل مشکل مالیاتی فدراسیون انجام نداد، سرانجام برای فدراسیون فوتبال دردسرساز شد

کد مطلب: ۱۲۷۰۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
حساب‌های بانکی فدراسیون فوتبال مسدود شد

به گزارش طرفداری، یازدهم آبان ماه سال گذشته رسانه طرفداری در گزارشی از مسدود شدن قریب الوقوع حساب های فدراسیون فوتبال خبر داد (فوری؛ پایان آبان تمام حساب های فدراسیون فوتبال مسدود می شود!) و نوشت بی تفاوتی شهاب عزیزی خادم و سهل انگاری او دیر یا زود کار دست فدراسیون فوتبال می دهد. سرانجام 25 اسفند ماه سال گذشته سازمان امور مالیاتی برای دریافت مطالبات خود که گفته می شود با جرایم و دیرکردها به 70 میلیارد تومان می رسد، اقدام کرد و حساب های فدراسیون فوتبال مسدود شد.

البته سازمان امور مالیاتی می توانست ابتدای آذر ماه هم برای این کار اقدام کند اما بنا به دلایلی این کار را به تعویق انداخت. 25 اسفند حساب های فدراسیون فوتبال مسدود شد و هیات رییسه فعلی که درگیر بازی های ملی بود ترجیح داد این خبر را رسانه ای نکند تا این که امروز حامیان رسانه ای شهاب عزیزی خادم این اتفاق را به هیات رییسه فعلی ربط دادند و مدعی شدند حساب های فدراسیون فوتبال ظرف روزهای گذشته با شکایت سازمان امور مالیاتی بسته شده است.

حامیان رسانه ای رییس معزول فدراسیون فوتبال از بدهی 80 میلیاردی فدراسیون خبر دادند و مدعی شدند میرشاد ماجدی به این دلیل که گرفتار اختلاف شدید و عمیق اعضای هیات رییسه شده نتوانسته این مشکل را حل کند! اگرچه علی سلیمانی خزانه دار فدراسیون فوتبال این ادعا را تکذیب و اعلام کرد بدهی مالیاتی فدراسیون 80 میلیارد نیست و حکم مسدود شدن حساب ها هم اسفند ماه صادر شده است اما بد نیست از پشت پرده این ماجرا با خبر باشید.

علی سلیمانی می گوید:

در پایان سال گذشته که حساب‌ها بسته شد، جلساتی با سازمان امور مالیاتی داشتیم و مکاتباتی هم با وزیر اقتصاد و دارایی انجام دادیم. طبق قول‌های مساعدی که دوستان دادند مشغول پیگیری کارها هستیم.

اما حساب ها چرا بسته شد؟

شهاب عزیزی خادم طی 11 ماه حضور در فدراسیون فوتبال هیچ اقدام حقوقی برای ثبت امضاهای جدید نکرد. طبق قانون تجارت، رییس فدراسیون فوتبال باید حداکثر ظرف یک هفته پس از پایان انتخابات فدراسیون فوتبال و تنظیم صورت جلسه مجمع اسفند ماه 99 که منجر به پیروزی او در انتخابات شد، نسبت به تغییر مدیران در ثبت شرکت ها اقدام می کرد اما گویا این اتفاق هنوز هم رخ نداده است. دست کم تا پایان آبان ماه هیچ اقدامی در این زمینه نشده بود. شهاب عزیزی خادم تنها کاری که برای پرداخت 70 میلیارد بدهی مالیاتی فوتبال که البته تنها مربوط به دوران ریاست او نبود و دوره های قبلی را در بر می گرفت، انجام داد تقاضای استمهال از سازمان امور مالیاتی بود. وقتی شخص یا شرکتی تقاضای استمهال می دهد از مهلت دریافت شده برای حل مشکلات استفاده می کند اما مطابق اسناد موجود در فدراسیون فوتبال هیچ اقدام حقوقی موثری در زمان استمهال انجام نشد تا مطابق پیش بینی ها حساب فدراسیون فوتبال بسته شود.

هیات رییسه فعلی باید تلاش کند با سازمان امور مالیاتی به یک توافق تازه برسد. در این میان آنچه کمتر مورد توجه قرار گرفته نقش غیرقابل انکار مدیران معزول فدراسیون در ایجاد این مشکل است. مشکلی که حامیان رسانه ای شهاب دوست دارند از آن به نفع عزیزی خادم استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار