رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

ترویج سبک زندگی فعال و دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین از اولویت‌های آموزش و پرورش است

تهران (پانا) -رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت با توجه به ساحت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استفاده از ظرفیت تربیت‌بدنی و ورزش به منظور ارتقاء و حفظ سلامت همه جانبه دانش‌آموزان، ترویج سبک زندگی فعال و دستیابی به اهداف این سند از اولویت‌های ما است.

کد مطلب: ۱۲۶۹۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
ترویج سبک زندگی فعال و دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین از اولویت‌های آموزش و پرورش است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، رضا صفری رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در سخنانی با اشاره به ساحت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، افزود: سلامت جسم و روان دانش‌آموزان و معلمان خط قرمز آموزش و پرورش است و استفاده از ظرفیت تربیت‌بدنی و ورزش به منظور ارتقاء و حفظ سلامت همه جانبه دانش‌آموزان، ترویج سبک زندگی فعال و دستیابی به اهداف این سند از اولویت‌های ما است.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین رویکردهای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه توجه به ورزش و تربیت بدنی در میان جمعیت دانش‌آموزی است، چرا که توسعه ورزش و نقش تعیین کننده آن در سلامت، شادابی و افزایش ضریب هوشی در جهت یادگیری مطالب علمی و به دنبال آن توسعه علم بسیار حائز اهمیت است.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: در حقیقت ورزش برای رشد کارکردهای مغزی اولویت دارد و فعالیت‌هایی بدنی همچون دویدن، پریدن، شنا کردن سبب تقویت مخچه و جسم پینه‌ای می‌شود.

صفری تصریح کرد: تحقیقات نشان داده است افرادی که مرتب ورزش می‌کنند، به طور متوسط تحصیلات موفق‌تری نسبت به همسن و سالان خود دارند و توجه به این مهم در مدارس سمپاد می تواند در موفقیت بیش از پیش این دانش‌آموزان موفق باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار