یک رده سنی جدید به رویدادهای بین‌المللی والیبال اضافه شد

تهران (پانا) - فدراسیون جهانی والیبال در نشست اخیر هیات رئیسه خود رده‌سنی مسابقات دختران و پسران را در رقابت‌های قاره‌ای و جهانی یکسان کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۹۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
یک رده سنی جدید به رویدادهای بین‌المللی والیبال اضافه شد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، نشست هیات رئیسه فدراسیون جهانی والیبال اول و دوم فروردین ۱۴۰۱ در مقر این فدراسیون در شهر لوزان سوئیس برگزار ‌شد و دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران به عنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی در این نشست شرکت کرد.

یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست همسان‌سازی مسابقات قاره‌ای و جهانی رده‌های سنی بود که کنفدراسیون والیبال آسیا این موضوع را امروز (دوشنبه 22 فروردین) ابلاغ کرد.

بدین ترتیب مسابقات جهانی رده‌های سنی از سال 2023 برای دختران و پسران زیر 19سال و مردان و زنان زیر 21سال به‌صورت دوسالانه برگزار می‌شود و یک سال قبل از هر مسابقه نیز مسابقات قاره‌ای این رده‌ها در سطح زیر 18سال و زیر 20سال برگزار خواهد شد.

پیش از این، مسابقات جهانی رده‌های سنی دختران در سطح زیر 18سال (نوجوانان) و زیر 20سال (جوانان) برگزار می‌شد و مسابقات قاره‌ای این رده‌ها نیز در سطح زیر 17سال و زیر 19سال بود.

همچنین معرفی رده سنی جدید «زیر 17سال» در هر دو بخش پسران و دختران برای برگزاری مسابقات جهانی از سال 2024 که مسابقات قاره‌ای این رده سنی نیز یک سال قبل از پیکارهای جهانی در سطح «زیر 16سال» برگزار می‌شود، از دیگر تصمیم‌های جدید فدراسیون جهانی والیبال است.

به این ترتیب مسابقات رده‌های سنی در سطح قاره‌ها در هر دو جنسیت زیر 16سال، زیر 18سال و زیر 20سال خواهد بود و مسابقات جهانی این رده‌ها نیز زیر 17سال، زیر 19سال و زیر 21سال برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار