ارائه خدمات ۳۴ مرکز درمانی هلال احمر در کشور

تهران (پانا) - معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت درمان و توانبخشی یکی از کهن‌ترین فعالیت‌های هلال‌ احمر در تاریخ صد ساله این جمعیت است که توسعه این خدمات از سال گذشته با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز شده است.

کد مطلب: ۱۲۶۹۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
ارائه خدمات ۳۴ مرکز درمانی هلال احمر در کشور

به گزارش هلال احمر، پیمان نامدار، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در جمع کارکنان و مدیران ادارات این معاونت در دیدار با دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال‌ احمر گفت: تا اواخر دهه ۵۰ شمسی ۱۵ هزار تخت بیمارستانی و نزدیک به ۶۰۰ مرکز درمانی تحت مدیریت هلال‌احمر بود و اکنون این معاونت به عنوان همکار و پشتیبان وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی آمادگی دارد تا در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب، به توسعه خدمات درمانی خود به خصوص برای اقشار کم‌برخوردار جامعه بپردازد.

نامدار افزود: در حال حاضر جمعیت هلال‌احمر ۱۹۶ واحد توانبخشی، ۳۵ داروخانه فعال و ۳۴ مرکز درمانی از سطح بیمارستان تا درمانگاه در سراسر کشور دارد و در حال خدمت‌رسانی به هموطنان با کیفیت مطلوب و کمترین تعرفه است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر بنا به نامگذاری امسال به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: در اداره کل توانبخشی از ماه‌ها قبل پژوهش‌های توسعه محور با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز شده است که یک نمونه از آن مناسب‌سازی و شخصی‌سازی وسایل کمک حرکتی، به خصوص ساخت ویلچر است.

وی همچنین به فعالیت ۱۳ مرکز سلامت خارج از کشور اشاره کرد و گفت: اداره کل سلامت خارج از کشور که زیر مجموعه معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر است در آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا خدمات بهداشت و درمان ارائه می‌کند و تنها جمعیت ملی در دنیا است که به شکل ثابت و با استقرار دائم در دیگر کشورها، به ارائه خدمات بشردوستانه می‌پردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار