مدرس بهزیستی شهرستان اسلامشهر:

مهم‌ترین مهارت هر فردخودآگاهی و خودشناسی است

اسلامشهر (پانا) - کارشناس سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش اسلامشهرگفت خودآگاهی یعنی اینکه اول سیستم روانی و قواعد آن را بشناسیم و بدانیم که روان ما تحت چه سیستم و قوانینی کار می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۶۹۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین مهارت  هر فردخودآگاهی و خودشناسی  است

معصومه رجبی، کارشناس سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش اسلامشهر در گفت و گو با پانا اظهار کرد: خودآگاهی یا خودشناسی از اهمیت زیادی بر خوردار است و معمولا" وقتی که تحت فشار هستیم و یا اضطراب را تجربه می کنیم مکانیسم‌های دفاعی فعال می‌شوند.

وی افزود: خودآگاهی یعنی اینکه اول سیستم روانی و قواعد آن را بشناسیم. بدانیم که روان ما تحت چه سیستم و قوانینی کار می‌کند و چگونه اتفاقات پیرامون را پردازش خواهد کرد و به آن‌ها واکنش نشان می‌دهد.

رجبی تصریح کرد: در همین رابطه کارگاه آموزشی خودآگاهی برای رابطین مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس ابتدایی به همت آموزش و پرورش اسلامشهر و با همکاری اداه بهزیستی شهرستان برگزار شد.

در این کارگاه عملی و آموزشی، وهاب حورزاده مدرس بهزیستی شهرستان اسلامشهر در سخنانی اولین و مهمترین مهارت را خودآگاهی و خودشناسی دانست و ادامه داد، این مهارت به فرد کمک می‌کند تا بتواند شناخت بیشتری نسبت به خود، خصوصیات، نیازها ،خواسته‌ها، اهداف، نقاط ضعف ،احساسات و ارزش و هویت خود داشته باشد .

دانش‌آموز خبرنگار: مائده یوسفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار