افزایش ۱۶ هکتاری سرانه فضای سبز در اردبیل

اردبیل (پانا) - شهردار اردبیل اعلام کرد۱۶ هکتار زمین در شهر اردبیل فضای سبز می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۶۹۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۱۶ هکتاری سرانه فضای سبز در اردبیل

به گزارش شهرداری اردبیل، محمود صفری شهردار اردبیل از افزایش ۱۶ هکتاری سرانه فضای سبز شهر اردبیل خبر داد و گفت: ۱۰ هکتار از این فضا در مناطق مختلف شهر و ۶ هکتار دیگر هم مربوط به محله کم برخوردار میراشرف در نظر گرفته شده که زمین آن تملک شده و آماده ایجاد فضای سبز است.

وی اظهار کرد: با طراحی و کار بر روی مناطقی همچون میراشرف، باغ شریعت و زمین‌هایی با کاربری فضای سبز در محدوده برخی شهرک‌ها تلاش می‌کنیم تا کاستی‌ها و خلاء‌های موجود در فضای سبز برطرف شود.

صفری با بیان اینکه افزایش سرانه فضای سبز در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار گرفته است، بیان کرد: توسعه فضای سبز اردبیل نیازمند تامین اعتبار است و در این باره طبق هماهنگی‌های لازم مقرر شده اعتبارات بخش فضای سبز در جا‌های دیگر صرف نشود.

وی افزود: با بکارگیری نیرو‌های متخصص در سازمان زیبا منظر و فضای سبز شهرداری اردبیل تلاش می‌شود فضای سبز در مناطق مختلف شهر اردبیل توسعه یابد.

شهردار اردبیل همچنین درباره افزایش تعرفه‌های جدید تاکسی‌های اردبیل گفت: نرخ کرایه تاکسی‌های گردشی و همچنین تاکسی سرویس مدارس با هدف به‌روزرسانی نرخ کرایه و جلب رضایت رانندگان تاکسی افزایش یافته است.

صفری در خصوص آخرین وضعیت طرح تفصیلی شهر اردبیل اظهار کرد: این طرح سالیان سال به دلیل نبود امکانات مالی راکد مانده بود که با توجه به ضرورت اجتناب‌ناپذیر ترسیم روشن و اصولی افق توسعه شهر، اتمام طرح تفصیلی در اولویت برنامه شهرداری اردبیل قرار گرفته است.

گفتنی است شهر اردبیل با داشتن ۱.۵ مترمربع فضای سبز به ازای هر نفر، حدود ۶ متر از میانگین کشوری پایین‌تر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار