بخشدار مرکز بوشهر:

جهاد تبیین تلاشی برای جلوگیری از انحراف افکار است

بوشهر (پانا) - بخشدار مرکزی بوشهر عنوان کرد جهاد تبیین تلاشی برای جلوگیری از انحراف افکار است.

کد مطلب: ۱۲۶۸۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
جهاد تبیین تلاشی برای جلوگیری از انحراف افکار است

عارف علوی تبار اظهار کرد: امروز به دلیل تمرکز دشمن بر سیاه‌نمایی برای نسل جوان و شکست در جنگ اقتصادی، جبهه جدیدی تحت عنوان جنگ شناختی را باز کرده است. آنها با جنگ ادراکی و شناختی و دستکاری کردن اندیشه می‌خواهند جامعه را به سمتی که خود می‌خواهند هدایت کنند، بنابراین مسئولیت و مأموریت برای همه فرهیختگان سنگین است و راهبرد مقابله با این جنگ، جهاد تبیین است.

علوی تبار گفت: قرآن برای مبارزه با دشمن و امیدآفرینی در سوره نحل نکته‌ای دارد و آن، اینکه وقتی جایی آبی ریخته می‌شود، کفی بالای آن آب شکل می‌گیرد و ممکن است آب دیده نشود، اما بعد از مدتی که کف از بین رفت، آب کامل دیده می‌شود. باطل مانند کف روی آب است که خود را نشان می‌دهد؛ اما بعد از مدتی از بین می‌رود و چیزی که می‌ماند همان آب است، باید توجه داشت و به حق بودن باور داشت و مردم متوجه باشند که کف‌ها و ناخالصی‌ها ماندگار نیستند.

وی افزود: بر این اساس امیدآفرینی و توجه به مسئله کلیدی اراده خدا برای لگدمال کردن باطل را باید مورد توجه قرار دهیم، خدا توصیه می‌کند الان که قدرت دارید، باید کاری کنید. جامعه فقط در پیشگاه خدا زانو بزند و کرنش کند، جامعه باید توجه به خدا داشته باشد، مسئولان هم باید توجه به خدا داشته باشند و به سراغ نیازمندان بروند و امر به معروف و نهی از منکر کنند.

علوی تبار تصریح کرد: این روزها وقتی وارد فضای مجازی می شوید، مملو از قهرمان سازی ها و قهرمان پروری هایی است که بیشتر دروغ است یا عین واقعیت نیست و به عبارتی بیش از حد اغراق و بزرگ نمایی شده است. از بازیکن فوتبالی که در آن سوی دنیا خانواده فقیری را می یابد و کرایه خانه آنها را می پردازد و برایشان گوشی تلفن همراه می خرد و این کار در ظاهر خیر خود را با گروهی تصویر بردار حرفه ای و از پیش هماهنگ شده به شکلی حرفه ای به تصویر می کشد و برای کل دنیا مخابره می شود و در مقابل قهرمان ملی ما را با شکلی متفاوت و تخریبی به نمایش می گذارد و زیرش هم می نویسند این کجا و آن کجا! هدف دشمن از این قهرمان سازی های پوشالی و تخریب های عمدی چیست؟ چرا تلاش دارد افکار عمومی را این‌چنین منحرف سازد.

وی تاکید کرد: رسانه‌های ماهواره‌ای برای انحراف افکار و اذهان سه هدف را دنبال می‌کنند هدف اولشان این است که واقعیت را در ذهن مخاطب تحریف کرده و به نوعی دیگر نشان دهند. هدف دوم این است که این معکوس سازی را به یک پدیده اجتماعی تبدیل کنند تا از این طریق نارضایتی در کشور به وجود آورند و از طرف دیگر سوژه‌هایی را برای موضوعات و اتفاقات بعدی خلق کنند. این رسانه‌ها تلاش می‌کنند از این اتفاق‌ها برای اثبات ادعاهای قبلی خود استفاده کنند، مثلاً آنها به دروغ مدعی می‌شوند که حقوق بشر در ایران نقض می‌شود و با این اتفاق‌ها می‌خواهند برای ادعای دروغین خود، مصداق ایجاد کنند؛ آنها با انجام این پروژه در تلاش هستند که ذهن و افکار عمومی را از جنایت‌هایی که در اروپا و آمریکا در حال رخ دادن است منحرف کنند، به نحوی که مردم فراموش کنند که در آنجا چه اتفاقی در حال وقوع است و چه نقض حقوق بشر گسترده‌ای پیرامون کرونا و نبرد بیولوژیک علیه مردم جهان صورت می‌گیرد و همین جنگ بیولوزیک را به نام رقبای خود به افکار جهانی تزریق می کنند.

وی در ادامه گفت: در حقیقت یکی از مهمترین اهداف آنها از انحراف افکار و اذهان به هم ریختن اوضاع داخلی کشور و ایجاد نارضایتی عمومی است. بنابراین با به تصویر کشیدن حضور فلان رئیس جمهور آمریکا در فلان مراسم عمومی و تعجب مردم یا پیشقدمی در احترام به بانوان، کودکان و حتی فقرا و در مقابل منسوب کردن ویدئویی از یک بی احترامی وقیحانه به بانوان یا کودکان و حتی حیوانات در ایران در حالی‌که اصلا مشخص نیست این ویدئو مربوط به کجاست سعی می کنند درستی ادعای خود را به اثبات برسانند. این یک بخش از سناریوی دشمن در انحراف افکار عمومی است و بخش مهمتر آن به طور مستقیم به اوضاع داخلی کشور مربوط می شود؛ وقتی با هوچی گری به دنبال بزرگ نشان دادن آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در ایران است، ولی از آمار مبتلایان و فوتی ها در کشورهای غربی خیلی متبحرانه سخن چندانی در رسانه ها زده نمی شود در حالی‌که آمریکا جزو رتبه های نخست در ابتلا و کشته از بیماری کروناست. یا وقتی فقر و مشکلات اقتصادی و در مقابل رفاه و آسایش را به شکلی غیرواقعی در ایران و غرب به تصویر می کشد در حالی‌که به قول شاعر، آواز دهل شنیدن از دور شنیدن خوش است و معلوم نیست واقعیت آنها چقدر با این ساز و آوازهای از راه دور همخوانی دارد.

علوی تبار اظهار کرد: در مجموع آنچه مهم است اینکه دشمن همچنان مصرانه در صحنه است تا ایران و انقلاب اسلامی را به انحراف بکشاند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کند. خواه راست یا دروغ، واقعیت یا شایعه، بزرگنمایی یا کم نمایی فرقی برایش نمی کند، تنها در راه رسیدن به هدف والای خود یعنی ایجاد نارضایتی های عمومی در ایران که شاید به آشوب و تشویش عمومی ختم شود، دست از تلاشش برنمی دارد و این امر وظیفه مسئولان و کارشناسان و دست اندرکاران امر را سخت تر می کند تا واقعیت ها را با گوش به اذن رهبری دادن در جهاد تبیین پیش از آنکه دشمن موفق شود، آشکار سازند. در واقع در این مسیر دشمن تلاش می کند تا با روایت سازی دروغین از موضوعات مختلف افکار عمومی را در مرحله اول ناامید و در مرحله بعدی بین نظام اسلامی و مردم فاصله بیندازد و مردم را علیه نظام تحریک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار