مدیر کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد:

کاهش ساعت فعالیت مدارس در ماه مبارک رمضان

تغییری در شرایط برگزاری امتحانات نوبت دوم صورت نگرفته است

قم(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از کاهش ساعات درسی مدارس به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۶۸۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ساعت فعالیت مدارس در ماه مبارک رمضان

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان قم، «علیرضا رحیمی» امروز در برنامه گفتگوی خبری در خصوص فعالیت کادر اجرایی و آموزشی مدارس اظهار داشت: معلمان عزیز در این ایام، هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی دچار صدمات فراوانی شده اند اما با کوشش و فداکاری فراوان فرایند آموزش را ادامه داده اند و در نظر سنجی های انجام شده نیز در خصوص بازگشایی حضوری مدارس به لحاظ تاثیر بسیار بالای آموزش حضوری، موافق باز گشایی بوده اند.
وی یکی از نتایج ایام دوری دانش آموزان از مدرسه را شناخت کارکرد های مدارس در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، بهداشتی و ... دانست و تصریح کرد: در این دوره از تاریخ بسیاری از کارکرد های ناشناخته مدارس بروز پیدا کرد و تاثیرات آن در ابعاد مختلف در جامعه نمایان شد.
مدیر کل آموزش و پرورش قم گفت: آموزش حضوری به صورت یکباره و در روز 14 فروردین آغاز نشد، بلکه با تمهیداتی که انجام شد دانش آموزان در ماه های بهمن و اسفند به صورت گروهی در کلاس های درسی حاضر می شدند که ضمن حضور، آمادگی کامل را در خصوص آداب آموزش حضوری مجددا کسب کنند.
وی افزود: گذشته از تمامی مضراتی که آموزش غیر حضوری به خانواده ها و دانش آموزان تحمیل نمود، بخش عمده ای از آموزش در مواجهه با هم کلاسی ها، پرسش و پاسخ دوستانه و مباحثه با یکدیگر تشکیل می‌شود.
رحیمی گفت: فعالیت معلمان در دوران کرونایی چندین برابر افزایش یافت و بسیاری از معلمان بدون پشتیبانی خدماتی و امکاناتی پاسخگوی 24 ساعته اولیا و دانش آموزان بوده اند.
وی در ادامه در خصوص سطح رعایت دستور العمل های بهداشتی در مدارس گفت: ضمن اینکه دستورالعمل های بهداشتی به صورت کامل به مدیران مدارس و کادر اجرایی آن ها جهت اجرا ابلاغ شده است، تصمیم به بازگشایی مدارس با بررسی میدانی ستاد مبارزه با بیماری کرونای کشور که از مدارس داشته اند صورت گرفته است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در خصوص نقش مهم انجمن اولیا و مربیان مدارس خاطر نشان کرد: اولیای مدارس با برگزاری جلسات انجمن اولیا هر چه سریع تر اقدامات لازم در خصوص آگاه سازی خانواده ها و توجیه دانش آموزان را به انجام برسانند و مدیران آموزشگاه ها نیز در این روز ها سطح همکاری خود با انجمن های اولیا و مربیان را در جهت پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی افزایش دهند.
مدیر کل آموزش و پرورش قم گفت: از اقدامات به موقع و سنجیده صدا و سیمای استان و سایر رسانه های مکتوب و غیر مکتوب در ایجاد جریان سازی مثبت در خصوص بازگشایی حضوری مدارس قدردانی می کنم و سپاسگزار فعالیت یکایک آنان هستم که دلسوزانه در مسیر تعلیم و تربیت قدم بر می‌دارند.
وی در خصوص سرویس مدارس، تاکید کرد: سرویس مدارس و به طور کلی ایاب و ذهاب بیرون از آموزشگاه دانش آموزان به عهده آموزش و پرورش نیست، لکن هر ساله این مقوله توسط اداره انجمن اولیا و مربیان که در این سال نیز با وجود اینکه فرایند اموزش حضوری به سرعت تصویب و اجرا گردید، هماهنگی هایی در خصوص همکاری با سازمان تاکسیرانی و دیگر ارگان های مربوطه انجام شده است پیگیری می گردد و سرویس مدارس به شرط درخواست اولیا از مدیریت آموزشگاه ها انجام می شود.
رحیمی در خصوص سوال اولیا و فرهنگیان نسبت به ساعات حضور دانش آموزان در کلاس های درسی خاطر نشان کرد: ساعات حضور دانش آموزان با ورود به ماه مبارک رمضان تقلیل یافته است که شرایط هر آموزشگاه با مهیا بودن شرایط فیزیکی، درخواست اولیا و دانش آموزان ساعت هر کلاس تعیین می شود.
وی افزود: در همین راستا دستور العمل هایی در خصوص ایجاد تنوع در کلاس ها با تخصیص ساعت های استراحت، تفریح و برنامه های فوق العاده به معلمان و مدیران داده شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در خصوص برگزاری امتحانات پایان نوبت دوم گفت: تغییری در شرایط برگزاری امتحانات صورت نگرفته است و امتحانات طبق روال گذشته از اول خرداد برگزار خواهد شد لکن پیشنهادی در خصوص افزایش یک ماهه آموزش ویژه دوره متوسطه به شورای عالی آموزش و پرورش جهت جبران عقب ماندگی و آمادگی بیشتر دانش آموزان داده شده است که در صورت تصویب این شورا اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار